Borgenärshandläggare - utredare, Borgenärssektionen, Skatteenhet

Skatteverket / Övriga jobb / Malmö
2017-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Borgenärshandläggare - utredare, Borgenärssektionen, Skatteenhet" (publicerad 2018-08-21) ⬅️


Visa alla övriga jobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö, Lund, Helsingborg, Ängelholm, Simrishamn eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skatteenhet 1 Malmö består av nio sektioner och ca 190 medarbetare. Av dessa arbetar cirka 50 medarbetare på borgenärssektionerna.

Regionens offensiva borgenärsarbete har koncentrerats till enhetens tre borgenärssektioner och i detta arbete ingår även processer i domstol. Enheten arbetar också med särskilt kvalificerade utredningar och eko-revisioner. Utredningarna handläggs på enhetens skattesektioner. Arbetet med domstolsprocesser kopplat till skattesektionerna sker på processektionen. Enheten har regionansvaret för arbetet med att förebygga ekonomisk brottslighet samt för kvalificerat IT-stöd.

Dina arbetsuppgifter som borgenärshandläggare - utredare innebär att utreda, informera och besluta i ärenden om obetalda skatter och avgifter för företag och privatpersoner med syftet att få in betalning/ förhindra skulduppbyggnad. Som borgenärshandläggare kommer du bland annat hantera åtgärder såsom återkallelse av F-skatt och konkursansökan. I ditt arbete ingår även att ta muntlig och skriftlig kontakt med företag och privatpersoner samt andra myndigheter. I ditt uppdrag som borgenärshandläggare kan det bli aktuellt att delta i olika kontrollinsatser och där fungera som stöd i bedömning av lämplig borgenärsåtgärd.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi
• har aktuell erfarenhet av utredande arbete inom ekonomi eller redovisning
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har ett gott bemötande, inger förtroende och kan sätta dig in i andras situation
• har god analytisk förmåga
• kan prioritera och har beslutsförmåga
• är ansvarstagande och strukturerad
• har förmåga att ta initiativ, är nytänkande och drivande.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-11-17

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Holmer, sektionschef 010-578 43 43
Helena Lantz, sektionschef 010-574 75 17
Anna Siecke, HR-konsult anna.siecke@skatteverket.se 010-574 78 21
Mats Arebäck, facklig kontakperson ST 010-574 69 55

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Skatteverket
20530 MALMÖ

Kontorsadress
Hjalmar Gullbergsgatan 1

Jobbnummer
3807833

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: