Bokningsmedarbetare

Schenker AB / Kundservicejobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Schenker AB i Karlstad, Örebro, Skara, Linköping, Borlänge eller i hela Sverige

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 76,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Nordic erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. DB Schenker är en viktig hörnsten i samhället och säkerställer tillgången på medicin, mat och andra varor.
Vi är ca 7000 medarbetare på ett 80-tal platser i Norden med ambitionen att erbjuda den bästa logistik- och transportservicen på marknaden. Kvalitet, effektivitet, enkelhet och miljöansvar skall genomsyra allt vi gör.
Play fair with people & planet är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Som företag innebär det att vi tar ett socialt ansvar för att förbättra vår värld för våra människor, våra kunder och kommande generationer.
Vi främjar en hälsosam arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas, motiveras av bra ledare och bra kollegor samt bevara balansen mellan arbete och privatliv. Vi ser positivt på mångfald och har en stark teamkänsla och gemenskap.
Vill du vara med i vårt fortsatta arbete - varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Vi söker nu en Bokningsmedarbetare till vår avdelning Business Services, distrikt Karlstad. Som bokningsmedarbetare behöver du vara en ansvarsfull och flexibel person som drivs av att leverera god service. I rollen har du många kontaktytor. Förutom kontakt med våra kunder har du även kontakt med trafikledning, produktion och övriga avdelningar inom Schenker Europa.
Dina arbetsuppgifter består bl a av:
• Hantering av bokningar via telefon, EDI och mail för både transporter inom Sverige som internationella försändelser.
• Hantering av kundförfrågningar gällande priser och transport.
• Uppföljning, fakturering och kvalitetskontroll av ovan.
Vi söker dig som:
• Har erfarenhet av administrativt arbete
• Har utbildning på minst gymnasienivå
• Behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift
• Har goda kunskaper i MS Office samt gärna erfarenhet av arbete i andra affärssystem
• Har du tidigare erfarenhet från transportbranschen är det meriterande
• Viktigaste kompetenserna är: Lagspelare, initiativtagande och administrativ erfarenhet.
För att lyckas i rollen behöver du ha en positiv inställning till samarbete, service och kvalitet. Du är en lagspelare som även kan jobba självständigt. Du är flexibel, ansvarsfull och målinriktad och har hela tiden kunden i centrum. Du är bra på att ta egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Vi söker en fixare som kan hjälpa och underlätta vardagen för våra kunder, är det du? Tveka inte att söka.
Information och ansökan
Rollen är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Karlstad.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Johanna Mölder, Business Services, Manager via johanna.moelder@dbschenker.com.
Ansökningar hanteras löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag (8/6 - 2025), så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som en del av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Schenker AB (org.nr 556250-3630)
Brisgatan 2 (visa karta)
652 21  KARLSTAD

Kontakt
Johanna Mölder
johanna.moelder@dbschenker.com

Jobbnummer
9339599

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Schenker AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schenker AB: