Biträdande enhetschef till tillståndsenheten - Tobak
Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Socialförvaltningen har sina lokaler i Farsta centrum.
Verksamheten vid tillståndsenheten syftar till att säkerställa en god efterlevnad av servering av alkohol på stadens restauranger. Med anledning av att lag om tobak och liknande produkter träder i kraft 1 juli 2019 kommer tillståndsenhetens verksamhet att utökas till att även gälla tillståndsprövning och tillsyn enligt den nya lagen. Under våren och sommaren kommer personal att rekryteras för att arbeta med detta och för att leda och utveckla arbetet söks nu en biträdande enhetschef.
Publiceringsdatum2019-05-09Dina arbetsuppgifterSom biträdande enhetschef vid tillståndsenheten med ansvar för tobaken har du personal-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar. Du är beslutsfattare gällande tobaksärende. I rollen ingår även visst budgetansvar. Du kommer vara med och bygga upp verksamheten samt de rutiner och processer kopplade till det. Arbetsuppgifterna för gruppen består både av att handlägga ansökningar om tillstånd och att utöva tillsyn. I arbetsgruppen som rapporterar till dig kommer det finnas ca 10 handläggare och en administratör. Du ingår i enhetens ledningsgrupp som består av ytterligare en biträdande enhetschef och den leds av enhetschefen.
KvalifikationerDu har:
- Relevant högskoleutbildning
- Flerårig aktuell chefserfarenhet innefattande personal-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar
- God förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet av att bygga upp och leda en ny verksamhet och/eller arbetsgrupp
- Erfarenhet av att utveckla och implementera nya rutiner och/eller processer i verksamhet och/eller arbetsgrupp
- Erfarenhet från liknande verksamhet
- Erfarenhet av att fatta beslut i tillståndsärenden
Vi kommer att lägga stor vikt vid följande kompetenser:
Du är strukturerad och trivs med att organisera och ansvara för att driva arbetet på ett effektivt sätt. Vidare är du serviceinriktad och du kommunicerar på ett tydligt sätt. Du ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du leder, motiverar och ger dina medarbetare förutsättningar att lyckas i sina uppdrag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrig informationRekrytering sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-23
Ange följande referens när du ansöker: 2019/2786
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Cutlip, Enhetschef 08-508 25 057
Anna Nordahl, HR-konsult 08-508 11 734
FöretagStockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten
AdressStockholms Stad, Socialförvaltningen, Tillståndsenheten
Storforsplan 44
12347 Stockholm
KontorsadressStorforsplan 44
Jobbnummer 4780942
Observera att sista ansökningsdag har passerat.