Biståndshandläggare vikariat

Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Vaggeryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vaggeryd, Gnosjö, Aneby, Jönköping, Sävsjö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen i Vaggeryd

Vaggeryds kommun ligger i nordvästra delen av Småland, strax söder om Jönköping. Kommunen består av centralorterna Vaggeryd och Skillingaryd, en levande landsbygd och ett flertal mindre samhällen runtomkring. Vårt strategiska läge mellan Jönköping och Värnamo gör kommunen till en attraktiv plats att bo, verka och leva i. Vaggeryds kommun har en stadig tillväxt och är en av länets mest expansiva kommuner.

Socialförvaltningens verksamheter omfattar såväl myndighetsutövning som utförande inom områdena hemtjänst, särskilt boende, hälso- och sjukvård, LSS-verksamhet, Individ och familjeomsorg och HVB-boende. Socialförvaltningen erbjuder och arbetar med olika former av omsorg, stöd och hjälp så att alla invånare ska kunna leva ett så inflytelserikt, självständigt och bra liv som möjligt. Socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltningar med cirka 500 medarbetare.

Publiceringsdatum
2016-09-21

Arbetsuppgifter
Biståndsenheten handlägger ärenden enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL). Våra målgrupper är barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL och äldre personer som har behov av insatser enligt SoL. Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, funktionshinder- och äldreomsorg. Vi söker nu biståndshandläggare till området äldreomsorg för handläggning enligt Socialtjänstlagen.

Rollen som biståndshandläggare innebär att du svarar för myndighetsutövning och handläggning av ärenden utifrån Socialtjänstlagen Du informerar, utreder, fattar beslut och följer upp insatserna. Arbetet sker i samverkan med andra handläggare, verkställande personal, privata utförare och externa myndigheter.
I arbete används systemen Magnacura och Meddix.

Kvalifikationer
Vi vill att du har socionomexamen eller annan lämplig högskoleutbildning samt körkort. Tidigare erfarenhet av handläggning enligt socialtjänstlagen är meriterande. För att trivas i rollen är det viktigt att du har intresse för att möta de människor vi är till för samt förmåga skapar bra möten utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du har ansvar för inkommande ärenden vilket kräver att du är lyhörd, flexibel och har lätt för att samarbeta. Du ska vara bekväm i myndighetsrollen och är van att arbeta självständigt samt ha en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom www.offentligajobb.se för att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar.
Ansökningar som skickas i pappersform ska adresseras till:
Vaggeryds kommun, Personalenheten, Box 43, 568 21 Skillingaryd.
Bifoga ditt CV och personliga brev, ange
ref.nr. i ansökan. Skicka inte med några betygshandlingar.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Kommunen tar ansvar för hela
rekryteringen och undanber sig därför
samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast enligt ö.k, upphör: 2017-01-31 .

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-10
Ange följande referens när du ansöker: 16/283
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lotta Damberg, Socialchef 0370 67 80 33

Facklig kontakt
Facklig representant nås via kommunens vxl 0370- 80 00 00

Företag
Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen

Adress
Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen
Box 43
56821 SKILLINGARYD

Kontorsadress
Bangårdsgatan 2 56821 Skillingaryd

Jobbnummer
3060050

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vaggeryds kommun, Socialförvaltningen: