Biståndshandläggare till enheten för äldre i Skarpnäck
Stockholms kommun / Socialsekreterarjobb / Stockholm
2019-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare till enheten för äldre i Skarpnäck" (publicerad 2023-07-20) ⬅️
Visa alla socialsekreterarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.
Arbetsplatsbeskrivning
Beställarenheten för äldre är en enhet som ansvarar för myndighetsutövning och uppföljning av beslutade insatser enligt SoL och LSS.
Enheten leds av en enhetschef och en biträdande enhetschef som är handläggarnas närmsta chef. Därutöver finns det administrativt stöd och specialfunktioner. På enheten arbetar 13 biståndshandläggare med myndighetsutövning och uppföljning.
Vi arbetar aktivt med kvalitetsledningssystem och utvecklingsfrågor. Gruppen består av många erfarna handläggare och nyanställda får en mentor som hjälper dem att komma in i arbetet på enheten. Vi kommer att initiera ett nytt arbetssätt till 2020 där vi kommer att arbeta i team. Målet med teamen är samarbete, kapa arbetstoppar och att få kollegialt stöd.
Publiceringsdatum2019-12-02Dina arbetsuppgifterSom biståndshandläggare ansvarar du för att utreda, bedöma, besluta och följa upp insatser till personer med olika typer av funktionsnedsättningar, främst enligt SoL men även LSS. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga handläggare och chef på enheten, kommunala och privata utförare samt andra huvudmän inom verksamhetsområdet. Du ansvarar och driver självständigt hela processen i dina ärenden.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Socionomexamen.
• God kunskap om aktuell lagstiftning
• Ett professionellt myndighetsutövande förhållningssätt
Du är lätt att samarbeta med och är tydlig, empatisk och lyhörd i relation till
kollegor och de familjer du möter. Vi vill också att du:
• Har ett professionellt bemötande och ett tydligt förhållningssätt.
• Har drivkraft att utveckla arbetet enligt fastställda riktlinjer.
• Har hög flexibilitet och nyfikenhet.
• Är trygg i dig själv, lugn, stabil och har förmågan att behålla ett
realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet.
• Har stor förmåga att arbeta självständigt och hitta kreativa lösningar
• Är duktig på att uttrycka sig i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationSom anställd i stadsdelsförvaltningen har du flextid, friskvårdstimme och tillgång till motionslokal samt kan förmånligt köpa träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och träningsanläggningar. Du har också möjlighet att semesterväxla.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
39,50/39,50. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/6819".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Äldreomsorg, myndighetsutövning
Jobbnummer 4982235
Observera att sista ansökningsdag har passerat.