Biståndshandläggare till äldreomsorgen i Rinkeby-Kista

Stockholms Stad:Äldreomsorgens beställarenhet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Äldreomsorgens beställarenhet i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Rinkeby-Kista är Stockholms nordligaste stadsdelsområde och omfattar stadsdelarna Akalla, Husby, Kista och Rinkeby samt naturreservatet Hansta. Järvafältets grönområde och Igelbäcken finns mitt i stadsdelsområdet. De goda kommunikationerna gör det lätt att ta sig till stadsdelsområdet.

Inom Äldreomsorgens beställarenhet arbetar tio biståndshandläggare, en administrativ assistent, en biträdande enhetschef och en enhetschef.
Vi söker nu en medarbetare som ska vikariera för Sofie under hennes föräldraledighet.

Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning tar gärna tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

1 plats(er).

Publiceringsdatum
2015-03-18

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare ansvarar du för myndighetsutövning inom äldreomsorgen, utreder, beslutar och följer upp insatser enligt SoL och LSS.

Du samarbetar både med kolleger och interna och externa samarbetspartners. I arbetet ingår också att vara delaktig i enhetens verksamhetsutveckling.

Kvalifikationer
Socionomutbildning, gärna med inriktning mot äldre och funktionshindrade.

Du har kunskap om gällande lagstiftning och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt men även i team.

Då uppdraget är komplext och arbetet sker i högt tempo är det viktigt att du har förmåga att behålla lugnet och ha ett gott bemötande även i stressiga situationer. Det är också viktigt att du kan arbeta strukturerat och effektivt.

Löneform: Månadslön. Månadslön
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning.
Du får gärna ha erfarenhet av arbete som biståndshandläggare.
Varaktighet: 3-6 månader. Föräldravikariat med ev möjlighet till förlängning.
Arbetstid: Dagtid. Dagtid

Vi har friskvårdssubventioner och tillämpar flextid.

Stockholms stad annonserar bara via upphandlade medierådgivare. Vi har även upphandlade rekryteringsföretag om vi väljer att ta hjälp vid rekrytering.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Aila Laukkonen,08-508 01 419

Marie Cederö-Leander, Biståndshandläggare, 08-508 01 403
David Hellberg, SACO, 08-508 01 504 (facklig)
Zubeyde Arslanerkekoglu, Vision, 076-12 01 130 (facklig)

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-08
Ansökan skickas till:
Äldreomsorgens beställarenhet
Ange följande referens när du ansöker: A31534
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Aila Laukkonen

Företag
Stockholms Stad:Äldreomsorgens beställarenhet

Adress
Stockholms Stad:Äldreomsorgens beställarenhet
Box 7049
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2209809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Äldreomsorgens beställarenhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Äldreomsorgens beställarenhet: