Biståndshandläggare för handläggning av LSS och socialpsykiatri
Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd/Funktionsnedsättning / Administratörsjobb / Strängnäs
2018-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare för handläggning av LSS och socialpsykiatri" (publicerad 2018-04-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd/Funktionsnedsättning i Strängnäs Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!
Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 500 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 35 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.
Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.
Socialkontoret i Strängnäs kommun genomför ett stort förändringsarbete för att rusta inför framtidens utmaningar. Verksamhetsområde Myndighet och uppdrag utvecklas för att vara en organisation som klarar dagens, men också morgondagens krav. den 1 januari i år skapades en ny organisation inom socialkontoret, där Myndighet och uppdrag är ett verksamhetsområde innehållande stora delar av socialkontorets myndighetsutövning, undantaget försörjningsstöd och boende.
I verksamhetsområdets uppdrag ingår att möta våra medborgare med adekvat information, göra kvalitativa utredningar och bedömningar samt fatta rättssäkra beslut. Vi visar engagemang, uppnår resultat, främjar länkande och bidrar till utveckling. Vi är nyfikna, har ett öppet och positivt klimat och vi gläds med varandra i framgång - stöttar varandra i motgång.
Verksamhetsområdet består av tre enheter:
Myndighet och uppdrag, vuxen och familj, ansvarar för myndighetsutövning avseende LSS/socialpsykiatri, samt vuxen missbruk/våld. Socialkontorets mottagning och familjerätt ingår också i enheten vuxen och familj. Här arbetar totalt 15 personer, varav en enhetschef.
Myndighet och uppdrag, barn och unga, ansvarar för myndighetsutövning som avser utredning av barn, unga och ensamkommande.
Myndighet och uppdrag, äldreomsorg ansvarar för myndighetsutövning som avser äldreomsorg, färdtjänst/riksfärdtjänst, bostadsanpassning samt avgifter.
Läs mer här:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6310720516709842944/ Publiceringsdatum2018-01-30ArbetsuppgifterEn medarbetare ska vara föräldraledig och vi söker nu en handläggare som främst ska arbeta med LSS/socialpsykiatri.
Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av att utreda behov och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), medverka i planering och uppföljning av beslutade insatser samt att samarbeta med utförare och berörda myndigheter.
Därutöver deltar du i vårt gemensamma arbete med ständiga förbättringar för att förenkla och förtydliga.
Att arbeta inom myndighet och bistånd i Strängnäs kommun är ett omväxlande och stimulerande arbete i en lärande organisation. Vi arbetar efter ledorden rättssäkerhet, kvalitet, tillgänglighet och samverkan.
Vi är en del i en värdegrundsstyrd organisation.
Vi arbetar i verksamhetssystemet Treserva.
Vi erbjuder:
• Flexibel arbetstid
• Semesterdagar utöver semesterlagen, upp till 32 dagar/år.
• Subventionerad friskvård
KvalifikationerKravprofil:
• Socionomexamen eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Goda kunskaper om lagstiftning och myndighetsutövning
• Har förmågan att driva flera komplexa utredningar samtidigt
• Är flexibel i din planering
• Är en god kommunikatör och skapar förtroende för din roll hos såväl omsorgstagare som anhöriga och samarbetspartners
• Är en utpräglad lagspelare som också har förmåga att arbeta självständigt
• Har god förmåga att formulera dig tydligt i tal och skrift på svenska
• Är engagerad, har drivkraft och är ansvarstagande
• Giltigt körkort med B-behörighet.
Meriterande:
Erfarenhet av biståndsbedömning är meriterande samt erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Treserva.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: 2018-05-01 eller enligt överenskommelse Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden. Tidsbegränsad till: 2019-03-01 med möjlighet till förlängning .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-13
Ange följande referens när du ansöker: 32/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCamilla Hesselbäck 0152 290 69
Lina Svensson 0152 291 64
FöretagSträngnäs kommun, Myndighet och bistånd/Funktionsnedsättning
AdressSträngnäs kommun, Myndighet och bistånd/Funktionsnedsättning
Nygatan 10
64580 Strängnäs
KontorsadressNygatan 10 Strängnäs
Jobbnummer 3933714
Observera att sista ansökningsdag har passerat.