Biståndshandläggare
Kristinehamns kommun / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun i Kristinehamn Nu söker vi en ny kollega till biståndsenheten!
Vi är ett härligt gäng där arbetsglädje genomsyrar vår vardag. Om du är en person som gillar att arbeta i team och ser möjligheter istället för hinder då passar du in i vårt gäng. Viktigt för oss är att lagandan är i fokus och där samarbetet är ett naturligt inslag i vardagen.
Biståndsenheten består av enhetschef, biståndshandläggare, LSS handläggare samt olika administrativa roller. I arbetsgruppen finns en blandning av erfarenhet och ny kompetens med en vilja att stötta och hjälpa varandra.
Stöd, vård och omsorgsförvaltningen består av två verksamhetsområden, funktionsstöd samt äldreomsorg. Förvaltningens kärnverksamhet är att bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering för äldre, ge stöd och hjälp för människor att leva ett självständigt liv samt ge stöd och service till personer med funktionsnedsättning.
Publiceringsdatum2023-04-04ArbetsuppgifterDu kommer arbeta med myndighetsutövning gällande äldre och funktionsnedsatta. Du ansvarar för att utreda, bedöma, besluta och följa upp insatser enligt socialtjänstlagen. Du kommer även att förhålla dig till andra lagar, författningar, avtal
och riktlinjer inom verksamhetsområdet.
I arbetsuppgifterna ingår samverkan med den enskilde, anhöriga, kollegor, utförare, samt andra professioner och myndigheter.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildning som bedöms som likvärdig. Du ska ha personlig lämplighet för uppdraget vilket innebär att du ska ha god förmåga att inge förtroende, att motivera människor till förändring,
att möta människor i svåra och utsatta situationer, att ta beslut och hantera juridiska frågeställningar.
Med din positiva inställning vill du bidra aktivt med att skapa trivsel i arbetslaget. Du kan arbeta självständigt och klarar ett omväxlande och utmanande arbete. Du behöver kunna hantera stressiga situationer utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du har förmåga till att omprioritera arbetsuppgifter som inkommer. Det är en fördel om du är strukturerad och gillar att söka information för att få svar på olika frågor.
Det är meriterande om du har erfarenhet gällande handläggning och myndighetsutövning enligt SoL. Du ska ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift på ett sätt så att den sökande förstår.
Körkort är ett krav.
Intervjuer kommer ske löpande
ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.
Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C134460".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristinehamns kommun (org.nr 212000-1868)
Kontakt Enhetschef
Sofia Johansson
sofia.johansson1@kristinehamn.se 0550-858 27 Jobbnummer 7621172
Observera att sista ansökningsdag har passerat.