Biståndshandläggare
Ulricehamns kommun, Hemtjänst och hemsjukvård / Administratörsjobb / Ulricehamn
2022-05-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2024-10-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Ulricehamn,
Borås,
Mullsjö,
Tranemo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Hemtjänst och hemsjukvård i Ulricehamn Ulricehamns kommun vill bli Sjuhärads bästa offentliga arbetsgivare. För att komma dit behöver vi de bästa medarbetarna, vill du bli bäst med oss?
Vi söker dig som är bra på ditt jobb, men vill bli ännu bättre. Det stämmer, du kommer till en framåt kommun; vi säger bara Lassalyckan, världscupen, Västgötaloppet, skidgymnasium, med mera. Vi har också vandringsleder, sjöliv och underbara naturmiljöer som lockar till ett gött liv med fina boendemiljöer, relevanta jobb och meningsfull fritid. Som du förstår räds vi inte utmaningar, ska du jobba hos oss ser vi gärna att du också är modig, engagerad, glad och lite envis.
Handläggarenheten inom sektor välfärd ansvarar för verksamheten inom myndighetsutövning gentemot äldreomsorg, biståndshandläggning, färdtjänst och bostadsanpassning. Handläggarenheten består av 17 medarbetare, varav 12 biståndshandläggare. 8 av dessa arbetar med brukare som bor i ordinärt boende utifrån geografi, 2 handläggare arbetar med kommunens korttidsenhet och 2 handläggare arbetar i kommunens vårdplaneringsteam.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-05-06ArbetsuppgifterSom biståndshandläggare utreder, bedömer, beslutar och följer du upp insatser enligt SoL, med ett kundfokus där individens behov står i centrum. Arbetet innebär att både kunna arbeta självständigt och i team. Att samverka med utförarverksamheter både internt och externt, sjukvård samt andra angränsande verksamhetsområden är en viktig del i arbetet.
KvalifikationerVi söker dig som har en för uppdraget adekvat högskoleutbildning, exempelvis socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet som handläggare inom myndighetsutövning. Det är meriterande om du har utbildning inom IBIC samt om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva. Körkort är ett krav för tjänsten
För att lyckas i uppdraget är du flexibel och har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Arbetet ställer vidare krav på att du är lösningsfokuserad, kan arbeta självständigt och har förmåga att bibehålla struktur även under press. Som person har du ett gott bemötande, har en god förmåga att samarbeta samt har intresse för att arbeta med människor inom målgruppen.
ÖVRIGT
Vänta inte med din ansökan - urval och intervjuer kommer att genomföras löpande under ansökningstiden.
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-09-01 Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUlricehamns kommun, Hemtjänst och hemsjukvård
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1121298".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ulricehamns kommun (org.nr 212000-1579),
http://www.ulricehamn.se/arbete/arbeta-hos-oss/ Arbetsplats Ulricehamns kommun, Hemtjänst och hemsjukvård
Kontakt Enhetschef
Marie Ingemarsson
marie.ingemarsson@ulricehamn.se 0321-59 56 31 Jobbnummer 6614109
Observera att sista ansökningsdag har passerat.