Biståndshandläggare
Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd/Äldreomsorg / Administratörsjobb / Strängnäs
2017-10-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2018-07-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd/Äldreomsorg i Strängnäs Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!
Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 500 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 35 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.
Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.
På enheten är vi 13 medarbetare; en enhetschef, 10 biståndshandläggare och två avgiftshandläggare.
Publiceringsdatum2017-10-20ArbetsuppgifterSom biståndshandläggare har du ett viktigt och meningsfullt arbete framför dig, där du möter personer som behöver stöd/hjälp i vardagen. Du utreder behov, bedömer rätten till bistånd samt fattar beslut enligt socialtjänstlagen (SoL) för äldre personer och personer med funktionsnedsättning. Vi använder Individens Behov I Centrum, IBIC, som metod i handläggningen. Vi har tillgång till en jurist med fokus på socialtjänsten.
Du förväntas också att delta i utvecklingsarbete, ge förslag på förbättringar.
KvalifikationerKravprofil:
• Erfarenhet och utbildning:
• Socionomexamen, eller utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig
• Erfarenhet av arbete med målgrupperna äldre och personer med funktionsnedsättning
• Kunskaper om socialtjänstlagen, hälso-och sjukvårdslagen, förvaltningslagen och offentlighets/sekretesslagen samt
Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd inom området
• God datavana
• B-körkort för bil med manuell växellåda
• Personliga egenskaper:
• Då utredningsarbete och dokumentation och är en viktig del i ditt arbete behöver du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
• Du har god kommunikativ förmåga och ditt arbetssätt präglas av gott omdöme samt struktur
• Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är uthållig i ditt arbetssätt
• Du har god samarbetsförmåga samt förmåga att självständigt planera och prioritera ditt arbete
• Du serviceinriktad, ansvarstagande och noggrann
Meriterande:
• Erfarenhet av myndighetsutövning
• Erfarenhet av vårdplaneringar
• Kunskaper i samtalsmetodik och om olika former av samtal
• Arabisktalande
ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: snarast, enligt överenskommelse .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-03
Ange följande referens när du ansöker: 543/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngmarie Jüring 015229129
Lina Svensson 0152 291 64
FöretagSträngnäs kommun, Myndighet och bistånd/Äldreomsorg
AdressSträngnäs kommun, Myndighet och bistånd/Äldreomsorg
Nygatan 10
64580 Strängnäs
KontorsadressNygatan 10 Strängnäs
Jobbnummer 3758953
Observera att sista ansökningsdag har passerat.