Biståndshandläggare
Alingsås kommun, Vård och äldreomsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Alingsås
2016-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2017-05-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Alingsås,
Ale,
Vårgårda,
Lerum,
Bollebygd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alingsås kommun, Vård och äldreomsorgsförvaltningen i Alingsås Alingsås kommun som arbetsgivare erbjuder dig ett meningsfullt arbete med schyssta arbetsvillkor och ledare som ger dig förtroende att utvecklas. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar bättre trivsel på arbetsplatsen och ett bättre resultat.
Vill du blir vår nya kollega?
I Vård- och äldreomsorgsförvaltningen lägger vi stort fokus på att du som medarbetare känner dig delaktig i utvecklingen av verksamheten och känner stolthet över den service som erbjuds. På Myndighetsavdelningen arbetar ett tiotal biståndshandläggare med bred kunskap och stort engagemang med att utveckla och driva verksamheten framåt.
I Alingsås kommun har du genom ett lokalt avtal möjlighet att byta ut semesterdagsersättning mot ytterligare 5-6 semesterdagar. Vi tillämpar även flextid vilket gör din arbetstid med flexibel.
Du erbjuds också friskvård i form av ett träningskort till ett kraftigt subventionerat pris utöver friskvårdsbidraget.
Publiceringsdatum2016-11-18ArbetsuppgifterAtt arbeta som biståndshandläggare innebär att du utreder om en enskild kommuninvånare är berättigad till bistånd i form av exempelvis hemtjänst och särskilt boende enligt socialtjänstlagen. Dina arbetsuppgifter är att göra det möjligt för äldre och personer med funktionsnedsättning att leva som andra, så långt det är möjligt. Du avgör omfattning av det stöd och den service som krävs för detta. Du följer också upp hur stödet fungerar. Vår målgrupp är personer över 65 år.
Alingsås kommun har kundval inom hemtjänst och hemsjukvård. Det innebär att den enskilde kan välja mellan olika utförare. För dig som biståndshandläggare medför det att du har kontakter både internt och externt vid beställning av insatser.
KvalifikationerDu har en högskoleutbildning som socionom eller socialpedagog eller annan likvärdig högskoleutbildning.
Du har god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift. Du ska kunna omsätta teoretiska kunskaper i gällande lagar till rättsäkerhet i utredning och dokumentation. Du är empatisk i kontakten med den enskilde och närstående. Du har lätt för att samarbeta och är flexibel i din yrkesroll.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi ser det som ett stort plus att du har erfarenhet av arbete inom äldreomsorg. Erfarenhet och kunskap inom biståndshandläggning är meriterande.
ÖVRIGT
Alingsås kommun arbetar målmedvetet med mångfald och mot att ha en god mångfald i alla arbetsgrupper avseende kön, ålder, yrkesbakgrund, erfarenhet, etnicitet, funktionsnedsättning samt personlighet. Vi ser olikheter som positivt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Alingsås kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Alingsås kommun har gjort sitt mediaval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Mån-Fre Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande under annonseringsperioden. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-05
Ange följande referens när du ansöker: A628351
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSonny Dahl 0322-61 66 95
FöretagAlingsås kommun, Vård och äldreomsorgsförvaltningen
AdressAlingsås kommun, Vård och äldreomsorgsförvaltningen
Rådhuset, Stora torget
44181 Alingsås
KontorsadressKungsgatan 9 44181 Alingsås
Jobbnummer 3168986
Observera att sista ansökningsdag har passerat.