Biståndshandläggare
Högsby Kommun / Administratörsjobb / Högsby
2008-08-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2010-03-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Högsby,
Oskarshamn,
Mönsterås,
Hultsfred,
Nybro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högsby Kommun i Högsby,
Mönsterås eller i
hela Sverige HÖGSBY KOMMUN söker
Biståndshandläggare
Vi söker en biståndshandläggare med huvudsakliga arbetsuppgifter att utreda och besluta om insatser/bistånd i enskilda ärenden främst enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS, men också enligt socialtjänstlagen, SOL.
Biståndshandläggarna i Högsby kommun ingår i en enhet med kommunens rehabilitering samt kommunens sjuksköterskor. Vi håller på att bygga upp en enhet med nära samarbete mellan dessa yrkeskategorier.
Vi söker dig som har examen från sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Vi vill att du har erfarenhet av biståndshandläggning och kunskap om gällande lagar, framförallt LSS.
Dina personliga egenskaper är självständighet, iniativförmåga, förmåga att kunna skapa förtroendefullt samarbete. Du bör ha en god förmåga att utrycka dig i tal och skrift samt ha datorvana.
Vikariat, 100 %, från och med 081020 till och med 091231.
B-körkort erfordras.
Individuell lönesättning
Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 080822
Uppgifter lämnas av områdeschef Britt Karlsson, 0491-291 22,
britt.karlsson@kommun.hogsby.seSamt av biståndshandläggare Linda Blomqvist, 0491-291 95
Ansökningarna skickas till Högsby kommun
Britt Karlsson
579 80 Högsby
eller via e-post:
britt.karlsson@kommun.hogsby.sePubliceringsdatum2008-08-01Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
FöretagHögsby Kommun
AdressHögsby Kommun
Kyrkogatan 8
57980 HÖGSBY
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0491-29000
Faxnummer: 0491-20496
Jobbnummer 277576
Observera att sista ansökningsdag har passerat.