Biståndsbedömare/Biståndshandläggare

Stockholms stad, Enheten för äldre / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Enheten för äldre i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Älvsjö stadsdelsförvaltning är en av de stadsdelar i Stockholm som expanderar snabbast och är en attraktiv stadsdel där många vill bo och arbeta. Vårt arbete kännetecknas av professionalitet och delaktighet. Vi är flexibla och arbetsglädje är något som präglar vår enhet.

Beställarenheten består av en enhetschef, en samordnare, en kvalitetsobservatör och verksamhetsuppföljare, en paraplysamordnare/administrativ assistent samt 8 biståndshandläggare. En av biståndshandläggarna arbetar med färdtjänst, riksfärdtjänst och kommunalt bostadstillägg och övriga biståndshandläggare utför sedvanliga handläggningsuppgifter där anmälan och ansökan utreds. Samordnaren på enheten handleder, fattar beslut och ansvarar för den dagliga driften.

Vi söker nu en vikarierande biståndshandläggare.

Publiceringsdatum
2016-08-23

Arbetsuppgifter
Äldreomsorgen är organiserad i en beställar-utförarorganisation. Enheten för biståndsbedömning utgör äldreomsorgens beställarenhet och har i uppdrag att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning inom verksamhetsområdet.

Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda behov, bedöma, besluta och följa upp insatser för personer över 65 år enligt SoL. Som biståndsbedömare har du många samarbetsytor, bland annat med anhöriga, hälso- och sjukvården och utförare. Arbetet innebär ett högt tempo och du måste därför kunna arbeta flexibelt samt kunna stå upp för din profession. Vi arbetar kontinuerligt för att uppnå en rättsäker och likställd biståndsbedömning.

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen, gärna med inriktning äldre. Du har erfarenhet av myndighetsutövning samt har kunskap om gällande lagstiftning och om målgruppen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av dokumentationssystemet Paraplyet.

Vi söker dig som är trygg i din roll, är lyhörd och har empati, har god samarbetsförmåga samt har personlig mognad. Eftersom arbetet ofta innebär att möta människor i kris är det viktigt att du kan se möjligheter och arbeta lösningsfokuserat. Då dokumentation utgör en viktig del av arbetet måste du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vidare måste du trivas med att ta ansvar samt ha förmågan att kommunicera med den äldre och dess anhöriga på ett tydligt och informativt sätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Älvsjö stadsdelsförvaltning tillämpar vinter- och sommararbetstid och har ett flextidsavtal.
Som medarbetare har du möjlighet till friskvård och du kan köpa stadens motions- och simhallskort till subventionerat pris. Vidare har anställda på Älvsjö sdf tillgång till eget gym i huset.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse. Varaktighet: 1 år med möjlighet till förlängning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-06
Ange följande referens när du ansöker: A44947
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Petrovic, TF Enhetschef 08-508 21 533 katarina.petrovic@stockholm.se

Facklig kontakt
Nicoline Isacson, Vision 508 21 304
Akademikerförbundet SSR 08 08-50840624

Företag
Stockholms stad, Enheten för äldre

Adress
Stockholms stad, Enheten för äldre
Box 48
12521 Älvsjö

Kontorsadress
Älvsjö Stationsgata 21 12521 Älvsjö

Jobbnummer
3008662

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Enheten för äldre

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Enheten för äldre: