Bildmuseet söker kommunikatör med inriktning mot digitala plattf

Umeå universitet, Humanistisk fakultet / Marknadsföringsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Umeå universitet, Humanistisk fakultet i Umeå

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med drygt 35 000 studenter och 4 200 anställda. Här finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden. Umeå universitet är också platsen för den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 - en revolution inom gentekniken som tilldelats Nobelpriset i kemi.

Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur där vi gläds åt varandras framgångar.

Är du intresserad av att veta mer om Umeå universitet som arbetsplats läs mer på:https://umu.se/jobba-hos-oss/



Bildmuseet är en kreativ arbetsplats med ett tjugotal anställda.

Tillsammans bedriver vi en publik utställnings- och programverksamhet med internationell samtidskonst som huvudsaklig inriktning. Vi producerar och visar utställningar av högsta kvalitet i samarbete med konstnärer och konstmuseer runt om i världen. Mer information finner du på https://www.bildmuseet.umu.se/.

Kommunikationsarbetet förändras i snabb takt och nya tekniska lösningar ger stora möjligheter. Bildmuseet söker nu en kommunikatör med inriktning mot digitala plattformar. Anställningen är på heltid och fr o m 3 januari 2022 eller enligt överenskommelse.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som kommunikatör med digital inriktning ansvarar du för Bildmuseets webbplats inom ramen för Umeå universitets webbpubliceringssystem. Du ansvarar för digital marknadsföring och utvecklar innehåll och strategier för sociala medier i samarbete med medarbetare i vårt team. I arbetsuppgifterna ingår arbete med Bildmuseets intranät, att utforma plattformar för specifika evenemang och att självständigt hitta tekniska lösningar på konkreta kommunikationsbehov i verksamheten.

En viktig del är att skapa och formulera innehåll och kampanjer för olika kanaler och mot olika målgrupper. Som internationellt konstmuseum kommunicerar Bildmuseet lokalt, nationellt och internationellt och följaktligen på både svenska och engelska. I arbetet ingår viss grafisk formgivning inom ramen för Bildmuseets grafiska profil. Utöver detta kan även andra arbetsuppgifter inom verksamheten tillkomma. Arbetet genomförs i nära samråd med kommunikationsansvarig vid Bildmuseet.

Publiceringsdatum
2021-10-18

Kompetenser
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom digital medieproduktion, medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande och som har erfarenhet av kvalificerat kommunikations- och webbarbete.

Du har kunskap om och intresse för den senaste teknikutvecklingen inom mediaområdet och har lätt att lära dig ny teknik och nya programvaror, vilket är avgörande för arbetet. Du formulerar dig väl i tal och skrift på svenska och engelska i en kulturell kontext, har estetisk fingertoppskänsla och intresse för grafisk form, kultur och samtida konst. Du är van vid arbete i webbpubliceringssystem, är en rutinerad användare av Adobe Photoshop och InDesign och har erfarenhet av annonseringsverktygen i Facebook, Instagram och Google.

Arbetet kräver initiativrikedom, analytisk förmåga och integritet i kombination med lyhördhet och god samarbetsförmåga. Du är självgående, kvalitetsmedveten, strukturerad och kommunikativ, har en god förmåga till helhetssyn och hög grad av personlig mognad.

Övriga upplysningar

Helg och kvällstjänstgöring kan förekomma vid behov. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning bland de anställda vid Bildmuseet ser vi gärna manliga sökande till den här tjänsten.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Du ansöker via vårt rekryteringssystem Varbi. Ansökan ska vara inkommen senast 2021-11-05 och ska innehålla CV, personligt brev och vidimerade kopior på betyg/intyg.

Välkommen med din ansökan!

Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2022-01-03 eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Umeå universitet, Humanistisk fakultet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AN 2.2.1-1411-21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Umeå Universitet (org.nr 202100-2874)

Arbetsplats
Umeå universitet, Humanistisk fakultet

Kontakt
Museichef Katarina Pierre
katarina.pierre@bildmuseet.umu.se

Jobbnummer
6050237

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Umeå universitet, Humanistisk fakultet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Umeå universitet, Humanistisk fakultet: