Bemanningssamordnare till våra LSS-verksamheter

Helsingborgs kommun / Administratörsjobb / Helsingborg
2025-10-27


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg, Klippan eller i hela Sverige

Drivs du av möjligheten att få arbeta i en stöttande roll genom att leverera professionellt stöd utifrån ett helhetsperspektiv? Då är rollen som bemanningssamordnare något för dig. Välkommen med din ansökan!

Om arbetsplatsen
Avdelning Funktionsstöds arbetar med uppdrag att stadens invånare med insatser enligt LSS kan leva ett värdigt liv och känna välbefinnande.

Under 2025 har vi genomfört en omorganisation, vilket resulterat i att vi nu samlar all bemanning och administration under en gemensam enhetschef. Det innebär att all korttidsbemanning kommer att flyttas från förvaltningens centrala bemanningsenhet till den nya organisationen. Enheten kommer att ha cirka 20 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att stötta avdelningens enhetschefer i administrativa uppgifter och korttidsbemanning.

Kontoret ligger på Landskronavägen 1 och här finns goda kollektiva förbindelser.

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.

Publiceringsdatum
2025-10-27

Dina arbetsuppgifter
Som bemanningssamordnare arbetar du med bokning av intermittent anställda för kortare vakanser, hanterar tillhörande administrativa uppgifter samt säkerställer att medarbetarnas arbetstid nyttjas optimalt för verksamheten. Du har också ett övergripande ansvar för våra intermittent anställda och du agerar kontaktperson för dessa.

Du kommer att bistå med administrativt arbete såsom att hantera övertidstimmar samt korrigera eller lägga till arbetstid i vårt schemaläggningssystem Medvind. Du arbetar ständigt med förbättringar av våra arbetssätt och rutiner i ett nära samarbete med enhetschefer, administratörer och medarbetare.

Rollen innefattar även att du har ansvar för hela bemanningsprocessen från behovsanalys till avslutat uppdrag. Under processen erbjuder du förstklassig service med ett stort fokus på att upprätthålla god kvalitet och att skapa långsiktiga relationer. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du arbetar både självständigt och i team för att nå både personliga och gemensamma mål.

Kvalifikationer
Du som söker ska ha en relevant gymnasial utbildning, gärna med en administrativ eller logistisk inriktning, och ha erfarenhet av att arbeta med bemanning.

För att lyckas i rollen behöver du ha hög digital mognad och vara van vid att arbeta i olika digitala system och program. Datorn och telefonen är ditt främsta verktyg i arbetet, därför är det viktigt att du kan kommunicera tydligt både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom HR-områden som gör att du har kunskap om de lagar och avtal som styr arbetet kring bemanning, exempelvis arbetsrätt och arbetstidslagen. Även arbete inom vård- och omsorg, administrativt arbete eller erfarenhet inom serviceyrken är meriterande.

Har du även arbetat i Medvind eller annat schemaläggnings system tidigare så är det ett stort plus.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss
Vi söker dig som trivs med att arbeta i högt tempo där det pågår flera parallella arbetsuppgifter, samtidigt som du har förmågan att arbeta på ett lugnt och metodiskt sätt och bibehålla ett professionellt bemötande.

För att lyckas i teamet krävs det att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta med dina kollegor och de vi jobbar för. Det är viktigt att ditt arbete utförs med eget driv, uthållighet och effektivitet. Du har ett öga för detaljer och har förmågan att planera och strukturera ditt arbete.

Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon.

Vård- och omsorgsförvaltningen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://vardochomsorg.helsingborg.se/jobba-hos-oss/

Övrig information
Sista dag att ansöka är 2025-11-16

Tillträdesdatum: 2026-01-01

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157), https://helsingborg.se

Arbetsplats
Helsingborgs stad

Kontakt
Enhetschef
Pegah Parsa
Pegah.parsa@helsingborg.se
042-10 28 05

Jobbnummer
9576193

Prenumerera på jobb från Helsingborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs kommun: