Bemanningsassistent

Bilda Personalmäklarna AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bilda Personalmäklarna AB i Stockholm, Lidingö, Huddinge, Botkyrka, Tyresö eller i hela Sverige

VÄLKOMMEN TILL REKRYTERINGSTRÄFF PÅ ARBETSFÖRMEDLINGEN STOCKHOLM CITY.

Tisdag den 6 oktober kl. 10.30
Adress: Tunnelgatan 3, T-bana Hötorget.

Bilda Personalmäklarna söker efter dig som internt vill arbeta som bemmaningsassistent på deltid.

Ta med dig ditt CV och personliga brev. Viss väntetid kan förekomma på beroende på hur många som kommer

Allmänt: I befattningen som bemanningsassistent ingår att hantera inkommande uppdragsförfrågningar via telefonsamtal och mail från kunder samt uppdragsmatchning med anställda vikarier.

Mäts på: antal inkomna/mottagna samtal, antal uppdragsmatchningar samt missade uppdrag.
Relationer: Bemanningsassistent rapporterar till kontorschefen.
Ansvarsområden: Arbeta dagligen med:

• Uppdragsmatchning:
• Hantera dagligen inkommande uppdragsförfrågningar via - telefonsamtal och mail från kunder.
• Svar skall ges till kund inom 30 minuter om vikarie kan erbjudas eller ej, samt information om vilken vikarie som kommer.
• Matchning mot vikarier i Intelliplan, uppdatering av order i systemet (koppla), kontakt med vikarier, informera om tider, adress osv.
• Hantera kundförfrågningar/reklamationer gällande pågående uppdrag.

Övriga arbetsuppgifter:
• Daglig systemadministration i Bildas datasystem Intelliplan gällande
vikarier och kunder (i enlighet med instruktioner och manualer).
• Hantera inkommande samtal till Bildas växel från kunder och vikarier.
• Vid behov stötta övriga kollegor i deras arbete (t.ex. vid externa
rekryteringsaktiviteter, referenstagning av kandidater m.m.)

Delaktig i: - Vissa interna möten för löpande uppföljning och informationsöverföring till övriga i organisationen.

Befogenheter:Daglig planering och upplägg av eget arbete.

Publiceringsdatum
2015-09-29

Kompetenser
Akademisk utbildning (PAO/HR/beteendevetenskap el. dyl)
Arbetslivserfarenhet inom kundservice, telefonförsäljning el. motsv.
Goda kunskaper i Officepaketet (Excel, word och Outlook).
Erfarenhet av systemadministration i CRM/datasystem (tex. Intelliplan).
Kunskap om företagets mål och visioner.
Insyn i företagets policydokument.
Kännedom om företagets större kunder och dess avtalsvillkor.
Goda kunskaper i företagets processer.
Kunskap om organisationen och företagets arbetsrutiner.
Social kompetens (samarbetskompetens, bemötande m.m.)
Affärsmässighet, professionalism, ansvarstagande.
Intitiativtagande, stresstålig och noggrann.

Arbetsbeskrivning: Huvudmål:

Att vara bemanningsassistent på Bilda Personalmäklarna betyder att aktivt bidra till att öka företagets omsättning och lönsamhet genom att arbeta för en hög kundnöjdhet samt lojalitet. Detta sker genom att arbeta för en effektiv och kvalitativ uppdragsmatchning utan bommar samt att agera professionellt och affärsmässigt i all kontakt med Bildas kunder och anställda vikarier.

Delmål:
Bemanningsassistent ska verka för att inte ha några missade samtal eller uppdragsförfrågningar vid inkommande samtal från kund.

Bidrag till förändringar/förbättringar:

• Bidra till ökad kundnöjdhet hos befintliga kunder.
• Bidra till ökad kvalitetssäkring och effektivisering av interna arbetssätt och processer. Detta sker bland annat genom planering och styrning av sitt eget dagliga arbete samt genom korrekt systemadministration i Intelliplan och underhålla befintliga vikarier.
• Bidra till affärsmässigheten i företaget genom en affärs- och säljinriktad inställning mot både kunder, kandidater och anställda vikarier.
• Bidra till en affärsinriktad och professionell men samtidigt prestigelös och personlig företagskultur.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
Deltid, visstidsanställning vid behov. Schemalagd arbetstid: rullande schema mellan 06.00-19.00.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-06
Du söker tjänsten genom att delta på en öppen rekryteringsträff. Vi träffas i AF Citys lokaler Tisdag den 6 oktober kl. 10.00.
Om du intr har möjlighet att delta. Kan du söka tjänsterna via Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
BILDA Personalmäklarna AB

Adress
BILDA Personalmäklarna AB
11124 STOCKHOLM

Kontorsadress
Västmannagatan 3

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6522900
Faxnummer: 08-4113570
E-postadress: jobb@bildapersonalmaklarna.se

Jobbnummer
2453924

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bilda Personalmäklarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bilda Personalmäklarna AB: