Bemanningsadministratör med ansvar för rekryteringsuppdrag
Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun,
Borlänge eller i
hela Sverige I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Trivs du med att ta eget initiativ, får saker att hända och tar ansvar för resultatet? Har du erfarenhet av rekrytering? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker nu två bemanningsadministratör till Falu kommuns bemanningscenter med inriktning på rekrytering.
Bemanningscenter är en gemensam samordningsfunktion som ansvarar för vikarieanskaffning till korttidsvakanser inom Falu kommun. Bemanningscenter tillsätter vikarier till olika arbetsplatser inom bland annat vård och omsorg, ordinärt boende, LSS, vuxensektion, förskolan samt våra fritidsgårdar. Hos oss finns goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll.
Falu kommuns bemanningscenter har sin organisatoriska tillhörighet vid personalkontoret. Personalkontoret har till uppgift att samordna kommunens arbetsgivarfrågor och på kommunstyrelsens uppdrag leda projekt och driva frågor inom hela personalområdet. Personalkontoret har idag cirka 70 medarbetare.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-02-04ArbetsuppgifterI din roll som bemanningsadministratör kommer ditt uppdrag vara att rekrytera vikarier. Du har ansvaret för hela rekryteringsprocessen - från annonsering till upprättande av avtal. Vikarierna som bemanningscenter rekryterar har en betydelsefull roll i kommunen, utan dem skulle inte verksamheterna fungera.
Din främsta uppgift kommer att vara löpande rekrytering av nya timvikarier till bemanningscenters kunder samt rekrytering av sommarsemestervikarier till omvårdnadsförvaltningen och LSS/vuxensektionen. Du kommer utgöra navet i hela rekryteringsprocessen.
Här ingår arbetsuppgifter så som att publicera jobbannonser, gallra kandidater, hålla i gruppintervjuer och personliga intervjuer, referenstagning, lönesättning och bedöma yrkesbenämning samt sedermera upprätta avtal. Du ansvarar även för att placera ut vikarier till våra kunder.
Viktiga övriga arbetsuppgifter är bland annat:
• Hålla kontakter med enhetschefer samt andra aktörer
• Planera och genomföra olika aktiviteter i syfte att finna lämpliga kandidater
KvalifikationerFör rollen krävs
• Genomförd och godkänd gymnasieutbildning
• Erfarenhet av att ha arbetat som rekryterare och självständigt drivit rekryteringsprocesser
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• God datorvana och erfarenhet av att arbeta med dator som arbetsverktyg
Dina personliga egenskaperFör att passa i rollen behöver du ha ett metodiskt och systematiskt arbetssätt som genererar hög kvalitet. Du tar egna initiativ, får saker att hända och tar ansvar för resultatet. Då rekryteringsarbetet innebär volymrekryteringar krävs att du har förmågan att planera, prioritera och bearbeta stora mängder information på ett effektivt sätt.
Vidare anser vi att du har en god förmåga att samarbeta med andra, är pålitlig och stabil i din yrkesroll samt kommunicerar på ett tydligt och effektivt sätt. Du främjar planer och idéer framgångsrikt samt har förmågan att skapa engagemang hos andra.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
2 stycken visstidsanställningar på heltid med tillträde snarast möjligt.
Anställningarna sträcker sig t.o.m. 2022-10-31. Relevanta kopior på betyg och intyg bifogas i ansökan.
UPPLYSNINGAR
Mikael Andersson, chef för bemanningscenter, tel: 023-829 08 mail:
mikael.h.andersson@falun.seKristina Berg, samordnare för bemanningscenter, tel: 023-868 51 mail:
kristina.berg@falun.seFACKLIGA FÖRETRÄDARE
Vision, Christina Johansson, tel: 023-821 10, mail:
christina.johansson@falun.seÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta
rekryteringscenter@falun.se.
Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik.
Inför denna rekrytering har vi även tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsplats
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalu kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4475164991".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falu kommun (org.nr 212000-2221),
http://www.falun.se/ Jobbnummer 6310391
Observera att sista ansökningsdag har passerat.