Bemanning- och rekryteringsassistent till Nordic Wellness Stockh
Sportlife M W AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sportlife M W AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med närmare 300 gym runt om i landet.
Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, professionell personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning, hälsa och välmående för alla åldrar. Vi fortsätter växa och förstärker vår position på marknaden.
I takt med vår expansion söker vi nu en Bemanning- och rekryteringsassistent till Division Öst med placering på Lindhagen i Stockholm .
Din tjänst på Nordic Wellness
Tjänsten är en ny och omväxlande roll med stort fokus på att stödja våra Platsansvariga och Distriktschefer i Division Öst. Du kommer att vara en del av vårt positiva HR-team där vi ser det som en självklarhet att alltid leverera högsta service och stödja verksamheten. Vårt arbete innebär många givande möten och social kontakter i en verksamhet som präglas av glädje, utveckling, flexibilitet, gemenskap, högt tempo och snabba beslut.
Din roll
I din roll ingår att vara ett stöd för platsansvariga och distriktschefer vid rekrytering av personal till klubbarna i Division Öst. Det är du som koordinerar rekryteringsprocessen genom att sköta allt från annonsering, gallring, intervjuinbjudningar, deltar och genomföra gruppintervjuer, referenstagning samt återkoppling till kandidater.
Du kommer även självständigt ansvara för vår vikariepool i Stockholm, vilket innebär att stötta våra platsansvariga med den akuta vikarietillsättning av receptionister på ett 40-tal klubbar. Ditt helhetsansvar för vikariepoolen innebär allt från nyrekrytering till introduktion av nyanställda. Du har personalansvar för medarbetarna i vikariepoolen och förväntas vara med och utveckla poolen för att ännu bättre kunna möta klubbarnas personalbehov.
För övrigt blir du involverad i ett brett fält av övriga personaladministrativa processer. Det kan handla om sammanställning av statistik, arkivering, systemuppdateringar och övrigt förekommande administrativa uppgifter.
Publiceringsdatum2022-06-14ProfilVi söker dig som har erfarenhet av rekrytering, bemanning och schemaläggning. Meriterande om du arbetat i schemasystemet Neo/Quinyx samt rekryteringssystemet Varbi.
Som person är du initiativtagande, lösningsorienterad och trivs med att driva processer självständigt. Du trivs med att vara spindeln i nätet och kan hantera många olika frågor samtidigt. Du lyssnar in verksamhetens behov och du kommer att ha mycket kontakt med platsansvariga, distriktschefer samt "dina" receptionister i vikariepoolen. Du behöver vara relationsskapande och förtroendeingivande, en god administratör och ha förmåga att organisera och skapa ordning i en flexibel verksamhet.
Att jobba på Nordic Wellness
Vi erbjuder ett roligt och stimulerande arbete och arbetsplats med högt i tak. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Företaget växer och möjligheten att växa hos oss är stor. Här finns till exempel chansen att engagera sig i vår gruppträning och andra delar av företaget. Nu hoppas vi att du är redo att ta det första steget!
Välkommen med din ansökan senast 3 juli 2022. Urval kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag - så vänta inte med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning t.o.m. 2022-08-01
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSportlife M W AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/330".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sportlife M W AB (org.nr 556539-9747)
Arbetsplats Nordic Wellness
Jobbnummer 6743329
Observera att sista ansökningsdag har passerat.