Bemanning och rekryteringsassistent
Jokkmokks kommun Bemanning och Rekryteringsenheten / Administratörsjobb / Jokkmokk
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Jokkmokk,
Gällivare,
Arjeplog,
Älvsbyn,
Arvidsjaur eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jokkmokks kommun Bemanning och Rekryteringsenheten i Jokkmokk Jokkmokk är en turist- och besöksnäringskommun vid polcirkeln i hjärtat av Lappland. Att arbeta, bo och leva i det norrbottniska inlandet innebär i hög grad att Du aktivt kan utveckla en livsstil som till stor del bygger på trygghet och en verklig upplevelse av orörd natur. I Jokkmokk har Du genuina möjligheter att på ett naturligt och enkelt sätt vidareutveckla Ditt intresse för friluftslivet såsom fiske, jakt, vandring, skoter, skidor m.m. i en fjällnära och rofylld miljö, såväl sommar som vinter.
Bemanning och rekryteringsenheten är en kommungemensam verksamhet som har uppdraget att möta behovet av resurser vid korttidsfrånvaro och hög arbetsbelastning. I enhetens uppdrag ingår även att vara den första länken vid rekrytering av korttidsvikarier samt säkerställa en god introduktion i nära samverkan med övriga verksamheter. Vid enheten ingår även kommunens korttidspool. Bemannings och rekryteringsenheten är organisatoriskt placerad vid Personalfunktionen, Näringslivs och samhällsavdelningen.
Då nu en av våra kollegor går till annan tjänst inom kommunen söker vi nu hennes ersättare.
Publiceringsdatum2018-08-29ArbetsuppgifterSom anställd i teamet för bemanning och rekrytering så arbetar du med allt från rekrytering av nya timvikarier till bemanningsplanering i Time Care Pool. I ditt team ingår även korttidspoolen som du planerar och bokar in arbetspassen för. I tjänsten ingår även att ansvara för rekrytering, introduktion, upprättande av anställningsbekräftelser samt utbildning i Time Care Pool. Övriga arbetsuppgifter är bland annat kontroll av LAS-dagar, introduktionsplanering i samråd med verksamheterna och chefsstöd i olika frågor, t ex kompensförsörjning. Viss helgberedskap ingår i tjänsten.
KvalifikationerEftersom du ska arbeta i våra datasystem, främst Time Care Pool men även en del i PersonecP, så bör din datavana vara mycket god. I tjänsten ingår även en del systemadministration så därför krävs även kunskap och erfarenhet på detta område. Erfarenhet av att arbeta i något av ovannämnda system är meriterande. Du har också erfarenhet av att arbeta i Officepaketet, vilket är naturliga verktyg att hantera i din roll. Kunskaper i arbetsrätt samt ATL är en förutsättning för arbetet.
Som person är du stresstålig. Du har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du förväntas vara aktiv i ditt team då det handlar om ett lagspel. Du har även förmågan att kommunicera med andra, dels i din roll som rekryterare men även då det gäller samverkan med övriga verksamheter samt det chefsstöd du förväntas vara. Förmågan att kunna planera och strukturera är viktiga egenskaper i rollen. Vår värdegrund är självklar för dig och det som leder dig i ditt arbete.
ÖVRIGT
Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-13
Ange följande referens när du ansöker: 104/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCatharina Thuresdotter
catharina.thuresdotter@jokkmokk.se 0971-171 31
Bemanning och Rekryteringsenheten
bemanningsenheten@jokkmokk.se 0971-173 37
Vi undanber oss säljsamtal!
FöretagJokkmokks kommun Bemanning och Rekryteringsenheten
AdressJokkmokks kommun Bemanning och Rekryteringsenheten
Västratorggatan 11
96285 JOKKMOKK
KontorsadressVästratorggatan 11 JOKKMOKK
Jobbnummer 4316710
Observera att sista ansökningsdag har passerat.