Behandlingssamordnare till Humanas HVB-hem i Dalarna

Humana AB / Administratörsjobb / Säter
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Säter, Hedemora, Borlänge, Falun, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana AB i Säter, Hedemora, Borlänge, Falun, Smedjebacken eller i hela Sverige

Inom division Barn och unga erbjuder Humana flera HVB och boenden som bedriver omsorg, vård och behandling. Vi tar emot flickor och pojkar med psykosocial och neuropsykiatrisk problematik. Specialiserade enheter för ensamkommande, övergreppsproblematik, självskadebeteende och missbruk finns. Till verksamheterna finns knutet en specialistenhet med egna psykologer, psykiatriker, läkare, specialpedagoger m.fl. kompetenser. Hela landet är vårt upptagningsområde.

Vi söker en behandlingssamordnare till vårt HVB-hem Boberg som ligger i Säters kommun. Verksamheten har sex platser för flickor och pojkar i åldern 9-13 år. Målgruppen är barn och ungdomar som ofta varit föremål för tidigare insatser från såväl socialtjänsten som BUP. De unga har vanligtvis även psykisk ohälsa och beteendeproblematik. Det är också vanligt förekommande med neuropsykiatriska diagnoser. Enheten samarbetar med ett utredningsteam bestående av psykiatriker, psykolog, sjuksköterska och specialpedagog. Vi vill ge varje ungdom bättre möjligheter att utveckla sina personliga förmågor och få stöd i att leva ett självständigt liv. Förhållningssättet gentemot våra ungdomar är grunden till möjliggörandet av behandlingsarbetet. Det skall präglas av ansvar, engagemang och glädje, vilka är våra ledord.

Publiceringsdatum
2016-10-28

Om tjänsten
Som behandlingssamordnare är du föreståndarens/enhetschefens förlängda arm och du ska aktivt ansvara för och stödja personalen i att vård och behandling utförs enligt genomförandeplan. Du skall leda och bistå personalen i behandlingsprocessen och säkerställa att alla vet vad de skall göra och ombesörja att enheten är korrekt bemannad. Som behandlingssamordnare är du behjälplig med vårt digitala journalhanteringssystem och följer upp daglig dokumentation och ser till att innehållet är av god kvalitet. Du upprättar och reviderar genomförandeplaner och är föreståndaren/enhetschefen behjälplig med boendets avvikelse och klagomålshantering. Vidare kommer du att säkerställa att logistik kring klienter, skola, specialister och externa kontakter fungerar och håller god kvalitet. Övriga administrativa uppdrag kan förekomma. Behandlingsprocesserna står alltid i uppdragets fokus!

Med ditt lösningsfokuserade förhållningssätt och flexibla förmåga kommer du att vara ett stöd för både föreståndare/enhetschef och behandlingsassistenter. Du ska vara en god förebild för våra ungdomar med deras bästa i fokus. Du kommer gemensamt med föreståndaren/enhetschefen och dina kollegor att få möjlighet att påverka arbetssätt och utvecklingsarbetet i verksamheten.

Kvalifikationskrav

Du har en utbildning som motsvarar minst tre år på högskola/universitet med inriktning socionom/kurator eller utbildning i grundläggande psykoterapiutbildning i KBT ' steg 1.

Du har erfarenhet inom verksamhet som arbetar med barn och ungdomar inom neuropsykiatrisk och/eller psykosocial problematik. God erfarenhet av och skicklighet i dokumentationsarbete är ett krav. Du behärskar svenska i tal och skrift. Erfarenhet av att leda personal är meriterande.

Personliga egenskaper

Som person skall du vara driven och vilja arbeta för ständig utveckling. Du är ansvarsfull och din förmåga att kunna bemöta människor samt anpassa dig till olika arbetsmiljöer ser vi som en självklarhet. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor, du har därför god kommunikations- och samarbetsförmåga. Personlig mognad och förmågan att behålla lugnet i stressade situationer är en förutsättning för att lyckas i uppdraget. Du är lösningsfokuserad och flexibel i ditt arbetssätt och har ett prestigelöst förhållningssätt. Arbetet kräver att du är tydlig, kan sätta gränser och att vara konsekvent.

Du ska ha kompetensen att utveckla verksamhetens grundidé om att alla har rätt till ett bra liv, samt stå för vår värdegrund Ansvar, Engagemang och Glädje. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



Körkortskrav
B-körkort erfordras

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning heltid, sex månaders provanställning tillämpas. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. I anställningen ingår beredskap.

För anställning hos oss krävs utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.

Du är välkommen med din ansökan, (cv och personligt brev) senast den 2016-11-20. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via vår hemsida. Vi intervjuar kontinuerligt så ansök gärna direkt.Formulärets överkant


Kontaktperson för detta jobb
Regionchef Diana Xhemshiti; telefonnummer: 070-627 55 70

Biträdande Regionchef Marie Johansson; telefonnummer: 070-365 85 10

För mer info om Humana och HVB Boberg se www.humana.se

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Diana Xhemshiti, Regionchef diana.xhemshiti@humana.se 070-627 55 70

Företag
Humana AB

Adress
Humana AB
Warfvinges väg 39, 7 tr
11251 Stockholm

Kontorsadress
Warfvinges väg 39, 7 tr

Jobbnummer
3133385

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana AB: