Barnsekreterare till familjehemsenheten

Gävle kommun, Myndighet / Socialsekreterarjobb / Gävle
2022-05-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Barnsekreterare till familjehemsenheten" (publicerad 2022-10-18) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Myndighet i Gävle

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!


Publiceringsdatum
2022-05-09

Arbetsuppgifter
Som barnsekreterare är du ansvarig handläggare för ett antal familjehemsplacerade barn och unga. Din primära arbetsuppgift är att tillsammans med familjehemssekreteraren följa upp barnets utveckling under placeringen samt ansvara för all myndighetsutövning kring det enskilda barnet med stöd av socialtjänstlagen (SoL) och lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU). Detta innebär regelbundna uppföljningar med barnet samt kontinuerligt samarbete med barnets föräldrar, familjehem, skola och övrigt nätverk. Vi lägger stor vikt vid barnens hälsa, skolgång och umgänge med biologiska nätverket. Vi samarbetar med kommunens behandlingsenheter vid umgängen mellan barn och biologiska föräldrar samt vid återförening. En viktig del i arbetet som barnsekreterare är att göra barnets röst hörd.

Som nyanställd får du en mentor och erbjuds individuell introduktion. Gruppen har också extern handledning och internt handledningsstöd vid behov.


Kvalifikationer
Tjänsten kräver socionomexamen. Tidigare erfarenhet av socialt arbete med barn och ungdomar samt BBIC:s dokumentationssystem är meriterande. Då resor förekommer i tjänsten är B-körkort för manuell växlad bil och körvana är ett krav.

Du är strukturerad och uthållig i ditt arbete, har lätt för att samarbeta och har förmåga att skapa goda och långvariga relationer. För att lyckas i tjänsten ser vi att du är flexibel i form av att du kan anpassa dig till olika situationer. Då arbetet innebär dokumentation behöver du ha en god förmåga att uttrycka dig i skrift.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överrenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gävle kommun, Myndighet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C87535".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Gävle kommun, Myndighet

Kontakt
Barnsekreterare Förste
Maja Levin Lindstrand
maja.lindstrand_levin@gavle.se
026-17 26 57

Jobbnummer
6624180

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Myndighet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Myndighet: