Barnsekreterare/socialsekreterare till Barn och Ungdom
Lindesbergs kommun / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg,
Haparanda eller i
hela Sverige Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.
Avdelningen för Individ och Familj består av försörjningsstöd,
alkohol- och narkotikagrupp innefattande myndighetsutövning och
behandlingsarbete, socialpsykiatri, HVB för ensamkommande,
myndighetskontor för barn och familj samt öppenvård inom barn
och familj. Lindesberg arbetar för att bibehålla kvalitet och
rättssäkerhet i arbetet med enskilda, barn och familjer. Inom
avdelningen pågår fortlöpande utvecklingsarbete för att möjliggöra
barns och vuxnas delaktighet.
Arbetsplatsbeskrivning
Tjänsten är i första hand som barnsekreterare men utredningsarbete kan förekomma.
Din huvuduppgift blir att följa upp vården av familjehemsplacerade barn. Du blir
handläggare i ärendet med ansvar för att möta barnet/ungdomen och på alla sätt
verka för att dess utveckling blir så gynnsam som möjligt. Det innebär ett nära
samarbete med familjehemssekreteraren, den unge, föräldrar och familjehem, med
skola och närvaroteam, BUP och övriga samverkansparter. Du behöver vara drivande
i ärendena och hålla i samverkansmöten. Det är barnsekreterarens uppgift att
sköta löpande dokumentation och ansvara för utredningar av barnets behov.
Din särskilda uppgift är att bygga relation med barnet/ungdomen och bli någon
hen kan ha förtroende för. Du blir som ett ombud för barnet och bevakar dess
intressen. Barnets behov blir din ledstjärna i samarbetet med alla vuxna runtomkring.
Publiceringsdatum2017-09-12Kvalifikationer• Socionomexamen
• Gärna tidigare erfarenhet av utredning och handläggning av processer/ärenden
• B-körkort
• Goda kunskaper i dokumentation
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• Erfarenhet av verksamhetssystem VIVA eller motsvarande
• Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens individ- och familjeomsorg
• Erfarenhet av att arbeta med BBIC (Barns behov i centrum)
• Erfarenhet av att arbeta med MI (Motivational Interviewing)
Arbetet kräver en god förmåga att skapa struktur, arbeta
systematiskt och att vara noggrann. Som person är du ansvarstagande och
drivande. Du kan sätta gränser men upprätthåller ändå en god relation till
individen. Då tjänsten innehåller myndighetsutövning är det viktigt att du
har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Hos oss får du extern handledning, kompetensutveckling och friskvård.
Arbetstiden är dagtid och flextid tillämpas.
Här får du chansen till ett av de viktigaste jobben!
Vi erbjuder dig möjligheten att ha ett meningsfullt arbete
och vårt mål är att ge dig rätt förutsättningar för det.
Vi är ett härligt och positivt gäng och med en bred kompetens
som värdesätter humor. Så tveka inte ring gärna vid funderingar!
Övrig informationTillträde enligt överenskommelse.
Sista dag att ansöka är 2017-10-01, vi kommer att genomföra intervjuer löpande.
Ansökan tas endast emot via HR-Supporten.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-01
Ange följande referens när du ansöker: SN 2017/192
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Inger Österberg 0581-812 17
FöretagLindesbergs kommun
AdressLindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG
KontorsadressStentäppsgatan 5
Jobbnummer 3693032
Observera att sista ansökningsdag har passerat.