Baker & McKenzie söker driven HR - assistent
Baker & McKenzie / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Baker & McKenzie i Stockholm Baker & McKenzie är en av världens största affärsjuridiska advokatbyråer. Vi har 11 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder och arbetar med många stora global klienter. De flesta av våra uppdrag är på ett eller annat vis internationella, och på Stockholmskontoret har vi dagligen kontakt med kollegor runt om i världen.
SW söker nu för Baker & McKenzies räkning en HR - assistent i början av sin karriär som har ett genuint intresse för employer branding och vill arbeta brett inom HR.
Baker & McKenzie är en av världens största affärsjuridiska advokatbyråer. De har 11 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder och arbetar med många stora global klienter. De flesta av byråns uppdrag är på ett eller annat vis internationella, och på Stockholmskontoret har man dagligen kontakt med kollegor runt om i världen.
Tjänstebeskrivning
I rollen som HR - assistent får du möjlighet att arbeta med personaladministrativa uppgifter samt bistå i rekryteringsprocesser. En del av arbetet kommer även att ha fokus på att presentera företagets varumärke på diverse mässor och events.
Du kommer bland annat att arbeta med:
• Dokumentation och introduktion av nyanställda
• Uppdatera HR - sidor på företagets intranät
• Koordinera events för studenter
• Bistå i vissa rekryteringsprocesser
• Agera som kontaktperson för företagshälsovården
• Hjälpa till att ta fram och uppdatera riktlinjer
• Administrera företagets karriärsida på facebook
I den här rollen får du möjlighet att arbeta med varierande uppgifter inom flera områden och det är viktigt att du trivs med att ha många kontaktytor. Liksom dina kollegor gillar du att samarbeta med andra i både stort och smått och vill bidra till att företagets advokater ska kunna leverera högsta kvalitet. Den här tjänsten är en ypperlig chans för dig som är van vid att arbeta prestigelöst och som vill skaffa dig en bred erfarenhet inom HR.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en personalvetarexamen eller liknande från antingen universitet eller högskola och som är i början av din karriär. Har du tidigare erfarenheter av ovanstående arbetsuppgifter är detta meriterande. Vi ser gärna att du har goda datorkunskaper, främst inom Office-paketet då delar av arbetsuppgifterna kräver det. I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Som person är du strukturerad, noggrann samt tycker om att ge det lilla extra. Du är flexibel, ambitiös och kommunikativ. Att hålla deadlines och hugga i där det behövs är en självklarhet för dig. Du är van vid högt tempo och det är en fördel om du tidigare arbetat med service. Du är lättlärd och ger inte upp förrän du har hittat lösningen på de problem eller uppgifter du ställs inför. Dessutom tror vi att för att trivas och utvecklas i denna roll är du som person utåtriktad och tycker om nya utmaningar.
Viktig information
SW hjälper Baker & McKenzie i denna rekrytering och din anställning blir direkt hos dem. Anställningen är ett föräldravikariat som sträcker sig ett år framåt. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Skantz, 08-407 55 66.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Heltid
Publiceringsdatum2015-11-09ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Skantz +4684075566
FöretagBaker & McKenzie
AdressBaker & McKenzie
Vasagatan 7
11123 Stockholm
KontorsadressVasagatan 7
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2517819
Observera att sista ansökningsdag har passerat.