Backoffice med inriktning mot varuförsörjning

Placera Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Till en av våra kunder söker vi en Backofficemedarbetare med start omgående. Företaget är välkänt inom sin bransch och har kontor på Kungsholmen. Du kommer att tillhöra en arbetsgrupp på 10 medarbetare och rapporterar till chefen för Backoffice. Tjänsten är konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Placera Personal och arbetar ute hos vårt kundföretag. Uppdragsperioden sträcker sig från nu och cirka 11 månader framåt i tiden.

Tjänsten
Som Backofficemedarbetare kommer du att stödja den operativa verksamheten inom affärsområdet varuförsörjning med fakturering, derivatredovisning, depåalliansredovisning och lagerredovisning. Varuförsörjningen ansvarar bland annat för planering och optimering av företagets raffinaderier och depåsystem. I rollen inom Backoffice kommer du att ha många kontaktytor såväl internt som extern. Du får en variationsrik vardag där arbetar nära affären och marknaden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

* Fakturering av fartygslaster
* Betalningsbevakning
* Delta i projektarbete där fakturering är involverat
* Prisregistrering
* Derivatuppföljning


Publiceringsdatum
2017-06-08

Kvalifikationer
För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:

* En akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande
* Minst 2 årsarbetslivserfarenhet från en liknande roll
* God förståelse för derivat, värdepappershandel och finansiella instrument
* Mycket goda kunskaper i Officepaketet och då främst Excel
* Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet
* Meriterande med kunskaper i affärssystemet Allegro, kunskaper i redovisning samt erfarenhet av varuflöden inom tillverkning

Personlighet
För att trivas i rollen har du en känsla för service och en förmåga att skapa goda samarbeten såväl inom teamet som med andra avdelningar och externa aktörer. Du är van vid att självständigt driva ditt arbeta samt att arbeta proaktivt och ta egna initiativ och fatta snabba beslut när så krävs. Du har förmåga att hantera stundvis stressiga arbetstoppar på ett strukturerat och lugnt sätt. Då arbetet utförs i flera olika system och innebär hantering av mycket information behöver du ha en problemlösande inställning samtidigt som du är noggrann och ansvarfull. Som person är du positiv och nytänkande och ger stöd till nya idéer som utvecklar verksamheten.

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en verksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, kontorstider / Start omgående - 11 månader / Konsultuppdrag med anställning via Placera Personal

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Nilsson 08-586 22 708

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
3545856

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: