Back Office-Medarbetare Till Treasury
Scania / Butikssäljarjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania i Södertälje,
Huddinge,
Järfälla,
Stockholm,
Sollentuna eller i
hela Sverige Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Är du en person som gillar att samarbeta och trivs med många kontakter? Är du noggrann, engagerad och uppskattar ett operativt arbete? Vi söker nu en person till funktionen Back Office på Scania Group Treasury.
Scania Group Treasury
Scania Group Treasury är ett kompetenscentra och operationellt ansvarigt för valutasäkring, finansiering och cash management inom koncernen. Group Treasury 's uppdrag innebär att Scania-gruppen alltid skall kunna uppfylla de betalningsförpliktelser som finns inom koncernen. Verksamheten har idag ett 30-tal medarbetare och bedrivs i ett flertal länder och bolag.
Publiceringsdatum2019-01-28Arbetsuppgifter Arbetet inom Backoffice innebär avstämning av valuta- och ränteaffärer, likvidhantering av valutaterminer, ränteswapar, ränte- och amorteringsbetalningar. Därutöver ansvarar vi för daglig avstämning och uppföljning av samtliga finansiella valutaflöden på ett hundratal bankkonton tillhörande Scanias Treasury-bolag. Vi är en operativ kontrollfunktion inom Group Treasury som arbetar mot tydliga deadlines.
I månadsboksluten är vi ansvariga för avstämning av Scanias samtliga cash pooler.
Vi agerar på den internationella finansmarknaden vilket innebär att vi har täta kontakter med flertalet svenska och internationella banker. Dessutom har vi nära kontakt med Scanias många dotterbolag, både i Sverige och utomlands.
Profil Vi ser gärna att du är civilekonom eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från arbete inom finans - & banksektorn, gärna inom Back office. Då vi kontinuerligt arbetar med processförbättringar ser vi det som positivt om du har intresse för system och processutveckling. Eftersom kontaktnätet är stort tror vi att du är en person som har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att jobba i grupp. Då vi har daglig kontakt med utländska banker och dotterbolag är det viktigt att du behärskar engelska i tal och skrift. I tillägg till att du behärskar engelska bör du även ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Låter det intressant? Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt arbete i en trivsam och dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter att påverka.
Ytterligare information
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta:
Sofia Davidsson 08-553 534 05,
sofia.davidsson@scania.com Maria Ekgren 08-553 523 43,
maria.ekgren@scania.com Ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev och CV samt betygskopior. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Traton Group. För ytterligare information, besök
www.scania.com.Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagScania
AdressScania
Scania CV AB
15187 Södertälje
KontorsadressScania CV AB
Jobbnummer 4579467
Observera att sista ansökningsdag har passerat.