Avvikelsekoordinator till Siemens

Skill / Organisationsutvecklarjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill i Finspång, Norrköping, Linköping, Katrineholm, Söderköping eller i hela Sverige

Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill jobba med kvalitetsfrågor och trivs med många kontakter inom och utanför företaget. I denna tjänst utgör du en viktig kugge i Siemens förbättringsarbete. Låter det som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss!

Om företaget
Siemens Industrial Turbomachinery AB (SIT AB) utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På SIT arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
Avdelningen hanterar avvikelserapporter för leverantörsorsakade avvikelser och utgör en del i ett globalt Siemensnätverk med liknande avdelningar runt om i Europa och USA.

Som avvikelsekoordinator säkerställer du och förbättrar leverantörskvalitet med fokus på att vara drivande och ansvara för att korrigerande och förebyggande åtgärder vidtas på rätt sätt av den ansvariga leverantören. Du kommer tillsammans med dina medarbetare att verka för en professionell och proaktiv verksamhet med mycket god kvalitet. Leverantörerna är en naturlig förlängning av Siemens som företag, vilket innebär att avvikelsekoordinatorn är spindeln i nätet både internt och mot leverantörer, i syfte att säkerställa rätt drivning och dokumentering kopplat till avvikelsernas olika faser.

I rollen som avvikelsekoordinator på Siemens innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:

• ansvara för att sammanhålla, koordinera och driva aktiviteter för att säkerställa att rätt åtgärd genomförs i rätt tid genom avvikelserapportens olika faser
• aktivt analysera data kopplat till leverantörsorsakade kvalitetsbrister i syfte att verifiera och validera vidtagna åtgärder samt att upptäcka eventuellt återkommande avvikelser
• ta fram underlag och statistik till kontinuerliga möten
• aktivt bidra till och driva förbättringar genom att utveckla processer du själv arbetar i samt att driva processutveckling och leverantörsutveckling inom ditt ansvarsområde


Din profil
För att lyckas i rollen som avvikelsekoordinator på Siemens så tror vi att följande stämmer in på dig:

• du har några års arbetserfarenhet inom produktion, logistik, inköp, kvalitet eller liknande områden
• du har ett stort intresse för kvalitetsfrågor och ett driv att ständigt förbättra den verksamhet som du är engagerad i
• du är strukturerad och analytisk och du trivs när du får bidra till att skapa ordning och reda samt när du når uppsatta mål

Vi tror att du är en utåtriktad och relationsbyggade person som trivs med att träffa människor både inom och utanför företaget. Då du i rollen kommer ha många interna kontakter inom Siemens och även internationella leverantörskontakter krävs det att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökningsförfarande
Urval för tjänsten sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan nu via skill.se.

Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Christian Andersson-Gran på 011-199469 eller christian.andersson-gran@skill.se

Välkommen med din ansökan!


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2018-11-19

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-16
Ange följande referens när du ansöker: 3871
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christian Andersson-Gran christian.andersson-gran@skill.se 011-199469

Företag
Skill

Adress
Skill
Värmekyrkan, Källvindsgatan 1
60240 Norrköping

Kontorsadress
Värmekyrkan, Källvindsgatan 1

Jobbnummer
4465204

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill: