Avtalshandläggare förvaltning till Svenska Kraftnät- konsultuppdrag

Devotum AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm, Sundbyberg, Södertälje, Norrtälje, Uppsala eller i hela Sverige

Devotum tillhandahåller företag och organisationer i fastighetsbranschen med professionell kompetens. Vi bidrar med såväl personaluthyrning och rekrytering som konsultförmedling. Med vår erfarenhet av branschen är vi en trygg samarbetspartner i vilken form man än samarbetar med oss. Devotum finns representerade i tre regioner - Region Mitt i Stockholm, Region Väst i Göteborg, Region Syd i Malmö

Vi söker nu en avtalshandläggare till Svenska Kraftnät för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid och förväntas starta den 1 april 2023 t o m 1 april 2024 med möjlighet till förlängning, heltid.

Bakgrund
Svenska Kraftnät behöver utökade resurser för avtalsförvaltning, dels avseende förvaltningen av nu aktuellt inflöde av stationsavtal och dels hanteringen av den ökande tillströmningen av nya avtalstyper. Förvaltningen av stationsavtal och elavtal ligger idag på avdelning Anläggningar. Avdelningen ansvarar för såväl den operativa som den strategiska förvaltningen av Svenska kraftnäts anläggningar (det vill säga stationer, luftledningar, ledningsgator, kablar och opto med tillhörande dokumentation och tekniska data).

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget innebär att bistå avtalsförvaltare med administrationen kring upprättandet av nya avtal, ändring av befintliga avtal samt granskning av nuvarande avtal. Det innebär även handläggning av elavtal. Uppdraget går också ut på att gemensamt med avtalsförvaltare ansvara för säkerställandet av ekonomisk, juridisk och teknisk riktighet av stationsavtalen.

Organisationen är i en expansiv fas, vilket i framtiden kan innebära förvaltning även av andra avtalstyper.

Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät)

Publiceringsdatum
2023-02-17

Dina arbetsuppgifter
Rollen som avtalshandläggare innebär att:

• Administrera framtagandet av nya stationsavtal samt ändring av befintliga stationsavtal där Svenska Kraftnät är huvudansvarig samt där motpart är huvudansvarig.
• Bistå vid säkerställandet av avtalens ekonomiska, juridiska och tekniska riktighet där Svenska Kraftnät är huvudansvarig samt där motpart är huvudansvarig.

• Administrera och följa upp elavtal.

• Bedöma riktigheten/avvikelser i de kostnader relaterade till avtal som faktureras Svenska Kraftnät och som Svenska Kraftnät fakturerar motpart.

• Vid utgång av nuvarande elavtal - bistå vid framtagandet av nya elavtal enligt upphandlingsprocess.

• Bistå administrativt vid försäljning av anläggningar.

• Vara kontaktperson till motparter samt även interna kontakter kring administrativa avtalsfrågor.

• Rollen innebär många kontaktytor på affärsverket - exempelvis juridik, ekonomi, projekt, underhåll samt även externa kontakter.

• Rollen innebär även att stödja avtalsförvaltare med ekonomisk rapportering (prognos och budget) samt fakturering härrörande avtal.

Skallkrav
Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):

• Minst gymnasieutbildning alternativt YH/KY-utbildning inom avtalsadministration/avtalsförvaltning.

• Minst fem års arbetslivserfarenhet som avtalshandläggare.

• Minst tre års erfarenhet av fakturering och ekonomisk administration.

• Kunna behärska svenska språket flytande i tal och skrift.

Börkrav

• Minst två års arbetslivserfarenhet av avtalsadministration inklusive avtalsskrivande.

• Minst två års arbetslivserfarenhet av energi- eller byggbranschen.

• Minst två års erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem i statlig verksamhet för registrering av handlingar och avtal.

Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter

Placering
Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg.

Omfattning
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.

Uppskattad omfattning ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Svenska kraftnät garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.

Konsulten upphandlas till angivet uppdrag, men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.

Så ansöker du
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 0705-86 93 11

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Devotum AB (org.nr 556685-9293), http://www.devotum.se

Arbetsplats
Devotum

Kontakt
Corazon Wiksell
corazon.wiksell@devotum.se
0046705869311

Jobbnummer
7460971

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Devotum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Devotum AB: