Avtalsförvaltare till Stockholms stad
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Avtalsenheten / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Avtalsenheten i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 370 medarbetare och har sin lokalisering i Globenområdet.
På Serviceförvaltningen är kompetens och serviceanda en viktig grund för arbetsglädje och goda resultat.
Vi är en transparent och kommunicerande organisation där människor kan, får och vågar. På Serviceförvaltningen bemöts alla med tillit och respekt. Vi tar gemensamt och personligt ansvar för helheten och för vår egen del av arbetet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Avtalsenheten
Verksamhetsområde upphandling och inköp genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag.
Avtalsenheten
Verksamhetsområde upphandling och inköp genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag. Mål för vår verksamhet är att uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 46 medarbetare inklusive verksamhetschef och enhetschefer.
Avtalsenheten är en av tre enheter inom verksamhetsområde upphandling och inköp. Övriga enheter är upphandlingsenheten och enheten för e-handel. På avtalsenheten är vi idag 11 kollegor som arbetar som avtalsförvaltare, inköpare, assistenter m fl. Hos oss finns också beställningscentralen för persontransporter.
Eftersom en av våra kollegor går vidare till nya utmaningar inom staden, söker vi nu dig som vill bli vår nya avtalsförvaltare. Du kommer framförallt att arbeta inom följande avtalsområden: förbrukningsvaror såsom exempelvis kontorsmaterial, storköksutrustning, hushållsprodukter, sjukvårdsprodukter etc.
Publiceringsdatum2019-04-05ArbetsuppgifterI samråd med ansvarig upphandlare ansvarar du för löpande förvaltning och uppföljning av stadens centrala avtal/ramavtal rörande framförallt förbrukningsvaror. Även andra avtalsområden kan bli aktuella. Övriga arbetsuppgifter innebär bland annat att du:
- stödjer stadens beställare i frågor rörande avtal och avrop
- hanterar och administrerar sortimentsförändringar och prisjusteringar i stadens e-handelssystem
- deltar i upphandlingsarbete kopplat till aktuellt avtalsområde
- följer upp och sammanställer statistik avseende Stadens inköp
- även sammankalla och driva olika arbetsgrupper med representanter från berörda verksamheter kan förekomma
- har en löpande kontakt och dialog med såväl beställare som leverantörer och övriga intressenter samt driver de frågor och ärenden som eventuellt uppstår inom aktuella områden
Din kompetens och erfarenhet
Du har erfarenhet av arbete inom inköp, upphandling och/eller avtalsförvaltning. Du har även:
- relevant eftergymnasial utbildning
- är van användare av IT-verktyg, framför allt goda kunskaper i Office-paketet
- det är meriterande om du har erfarenhet av likvärdiga uppgifter och områden.
- det är meriterande om du har erfarenhet av LOU och arbetat med uppföljning av miljökrav eller sociala krav
Vi kommer lägga särskild vikt vid följande kompetenser: Du trivs med att själv driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad även i stressade situationer. Då arbetet innebär många kontakter, ställer detta stora krav på att du har god förmåga att kommunicera, samarbeta, skapa förtroende samt att du har ett stort servicemedvetande.
Är du en person som trivs med att ha ett varierande och utmanande arbete?
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrig informationVåra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-22
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1884
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMattias Wiberg 0850811895
Eliana Hjelm 0850811723
FöretagStockholms Stad, Serviceförvaltningen, Avtalsenheten
AdressStockholms Stad, Serviceförvaltningen, Avtalsenheten
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm
KontorsadressPalmfeltsvägen 5
Jobbnummer 4713629
Observera att sista ansökningsdag har passerat.