Avtalscontroller till Upphandlingsenheten

Region Jämtland Härjedalen / Inköpar- och marknadsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Strömsund eller i hela Sverige

Region Jämtland Härjedalen bildades 1 januari 2015 och har som uppdrag att bedriva en modern hälso- och sjukvård med hög kvalitet samt att arbeta med förebyggande insatser inom folkhälsa. Region Jämtland Härjedalen ansvarar även för den regionala utvecklingen, genom ett aktivt arbete inom näringsliv, utbildning och kultur.

Upphandlingsenheten ingår som en enhet i regiondirektörens ekonomistab och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid upphandlingar. Enheten ska säkerställa att upphandling sker i enlighet med gällande lagstiftning och regelverk och med iakttagande av landstingets politiska beslut, inriktningsdokument och policys. Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 1 miljard kronor per år. Vi är för närvarande 13 medarbetare inom enheten, upphandlare samt en materialkonsulent. Från 2016 ingår även avtalscontroller och avropsfunktion för bemanningsfrågor i enheten.

Publiceringsdatum
2015-11-04

Arbetsuppgifter
Som avtalscontroller kommer du att ansvara för och genomföra förvaltning och uppföljning av befintliga avtal på ett affärsmässigt sätt. Du kommer att arbeta självständigt och då tjänsten är ny ges du stora möjligheter att genom din kreativa förmåga påverka och skapa former för hur arbetet ska bedrivas.

I ditt arbete ingår bland annat:
• analys av regionens inköp och identifiering av besparingspotentialer,
• implementering och uppföljning av avtal,
• vissa informations- och utbildningsinsatser till verksamheter inom organisationen,
• att stödja och vägleda landstingets beställare i avtalsfrågor.

Kvalifikationer
Du ska ha utbildning på högskolenivå, gärna i kombination med utbildning/erfarenhet inom analys och marknad. Du är van att arbeta självständigt, har strategisk kompetens och förmåga att se helheten. Det är en merit om du har erfarenhet av upphandling, förhandling och avtalsförvaltning.

Du bör dessutom ha
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift,
• god vana och kunskap av arbete med ordbehandlings- och kalkylprogram.

Som person ska du vara positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och ha ett konsultativt förhållningssätt. Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Som grund för ständiga förbättringar har Region Jämtland Härjedalen LEAN som verksamhetsstrategi i hela sin verksamhet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-24
Ange följande referens när du ansöker: RS/1754/2015
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Larsson, Upphandlingschef lena.larsson@regionjh.se
Pia Engelin Westlund, Personalkonsult 063-14 24 48 pia.engelin@regionjh.se

Facklig kontakt
Lisa Nyström, VISION 063-15 31 41 lisa.nystrom@regionjh.se
Solweig Nesterud, SACO 063-14 77 44 solweig.nesterud@regionjh.se

Företag
Region Jämtland Härjedalen

Adress
Region Jämtland Härjedalen
Box 654
83127 Östersund

Kontorsadress
Kyrkgatan 12 83127 Östersund

Jobbnummer
2511168

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen: