Avtals- och inköpscontroller till upphandlings- och inköpsenheten
Norrköpings kommun / Controllerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Är du en serviceinriktad controller som drivs av att utveckla och förbättra inköpsprocesser? Då kan du vara vår nya kollega!
Vilka är vi?
Upphandlings- och inköpsenheten ingår i ekonomi- och styrningsavdelningen som tillhör kommundirektörens kontor. Vi sitter i trevliga lokaler på Slottsgatan 118 med närhet till Norrköpings resecentrum.
Vi är tio engagerade och nyfikna medarbetare som tillsammans ansvarar för kommunens upphandlingar av varor och tjänster. Genom god planering och tydliga arbetssätt säkerställer vi att kontorens verksamheter följer lagen om offentlig upphandling (LOU) och de grundläggande principerna vid upphandling och inköp.
Norrköping kommuns årliga totala inköpsvolym är drygt tre miljarder kronor. Vi har ca 900 pågående ramavtal och genomför ungefär 100 upphandlingsärenden per år. Vi arbetar strategiskt för att utveckla kommunens upphandlings- och inköpsprocess och ansvarar även för att anropa, avyttra och samordna kommunens ca 350 fordon.
Kommunens inköpsorganisation består av cirka 1 100 inköpare som leds av huvudinköpssamordnare som ansvarar för inköp inom respektive kontor. För inköp används ett e-handelssystem. Upphandlings- och inköpsenheten ansvarar för att leda och stödja inköpsorganisationen som helhet.
Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt engagerade team i en roll med stora möjligheter att utvecklas.
Publiceringsdatum2024-03-19ArbetsuppgifterSom avtals- och inköpscontroller har du en central roll i kommunens arbete att stärka förmågan att följa upp hela inköpsprocessen från identifierat behov till betald faktura.
Du analyserar inköpsmönster och kommer med förslag på lönsamma förbättringar. Du följer upp avtalsefterlevnad, leverantörstrohet och genomför riktade avtalsuppföljningar.
Tjänsten innebär även strategiskt arbete med att identifiera kommunens upphandlingsbehov och ta fram kommunens årliga upphandlingsplan. Med hjälp av vårt inköpsanalysverktyg deltar du i utvecklingen av nya analysmetoder för att presentera resultat och statistik.
Du utgör en viktig del i att leda och stödja inköpsorganisationen samt håller utbildningar inom inköpsområdet.
I rollen ingår även att hjälpa till med delar av förvaltningen i e-handelssystemet tillsammans med e-handelsansvarig/inköpscontroller.
Vem är du?
Du har högskoleexamen inom ekonomi eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som motsvarande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat som avtals- och inköpscontroller eller motsvarande roll.
Vi söker dig som motiveras av att utveckla inköpsprocessen och som tar egna initiativ till aktiviteter och förbättringsförslag.
Du trivs med att planera, organisera och driva dina processer framåt på ett självständigt sett. Du är strukturerad men kan även ändra förhållningssätt och arbetssätt när omständigheterna kräver det.
Som Avtals- och inköpscontroller hos oss har du ett nära samarbete med såväl interna som externa aktörer. Vi ser därför att du är skicklig påatt skapa goda dialoger och möten där du bidrar till service och kvalitet på bästa möjliga sätt.
Vidare ser vi även att du har en god förmåga till helhetssyn i agerande och beslut.
Det är fördelaktigt om du har god kunskap om LOU och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat i systemstöd för avtalsuppföljning.
Vi ser även positivt på om du har goda kunskaper i officepaketet, särskilt avseende excel.
Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis utifrån verksamhetens behov
Sista ansökningsdatum: 14 april
Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta Enhetschef Björn Andrén,
bjorn.andren@norrkoping.se eller för frågar om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringsspecialist Therese Silvstam,
therese.silvstam@norrkoping.se KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456),
http://www.norrkoping.se Jobbnummer 8552443
Observera att sista ansökningsdag har passerat.