Avgiftshandläggare till Vård & Omsorg

Bräcke kommun, Vård- och socialavdelningen / Organisationsutvecklarjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke kommun, Vård- och socialavdelningen i Bräcke

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun - lite närmare!

Publiceringsdatum
2024-07-09

Arbetsuppgifter
I rollen som avgiftshandläggare har du huvudansvaret för avgifterna, du kommer i huvudsak arbeta med att handlägga avgifter utifrån insatsbeslut som fattas av biståndshandläggare enligt socialtjänstlagen. Det är en myndighetsutövning och innebär utredning och beräkning av avgifter samt att fatta beslut om avgiftens storlek, och vara behjälplig vid överklagan. Inom vård och omsorg i Bräcke kommun är vi inne i en spännande utvecklingsfas där vi håller på att utveckla avgiftshandläggningen och hoppas att du vill bidra med din kompetens och erfarenhet.

Kontakt med brukare, anhöriga, god man och andra nyckelpersoner ingår som en naturlig del i tjänsten. Därför ser vi att du har en god serviceförmåga samt ett professionellt förhållningssätt och bemötande
I rollen kommer det även att ingå andra administrativa uppgifter tex statistik och revidering av rutiner och riktlinjer. Du kommer tillsammans med andra ta ett gemensamt ansvar för olika utvecklings- och förändringsarbeten.
Du kommer företrädda avdelningen på länsnivå i olika projekt och nätverk.

Kvalifikationer
Vi förväntar oss att Du har en relevant akademisk utbildning samt en analytisk och administrativ förmåga. Du har en gedigen kunskap och erfarenhet från verksamhetsområdet, och god kännedom om dess regelverk samt inom området tillhörande lagar. Du har en väl utvecklad förmåga att lyssna, kommunicera och samarbeta. Du har stor vana att arbeta i olika datasystem och kan utrycka dig väl, både muntligt och skriftligt. Du har även en god förmåga att skapa engagemang - såväl internt som med externa aktörer. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024-17-VoS".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bräcke kommun (org.nr 212000-2460)

Arbetsplats
Bräcke kommun, Vård- och socialavdelningen

Kontakt
Socialchef
Anneli Valter
anneli.valter@bracke.se
0693-16224

Jobbnummer
8794685

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke kommun, Vård- och socialavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke kommun, Vård- och socialavdelningen: