Avgiftshandläggare
Region Gotland, Avgifts- och BAB-enheten / Ekonomiassistentjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Gotland, Avgifts- och BAB-enheten i Gotland Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg, hemsjukvård, individ- och familjeomsorg och omsorg om funktionshindrade på hela Gotland. Våra cirka 1900 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har brukarna i centrum.
Myndighetsavdelningen arbetar med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen och enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. I uppdraget ingår att vi utreder, beslutar och följer upp insatser till personer som på grund av ålder eller funktionsnedsättning är i behov av stöd och omsorg.
Avdelningen är inne i en stark och spännande utvecklingsfas. Det innebär bland annat att vi inför nya arbetsmetoden - IBIC (individens behov i centrum) och E- tjänster. Nationellt händer det mycket kring de lagstiftningar vi jobbar utifrån samtidigt som medborgares behov av insatser ökar. Detta sammantaget gör att vi nu behöver rekrytera nya medarbetare.
På vår arbetsplats så ser vi mångfald som berikande. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats med närhet till hjälpsamma kollegor. Möjligheter att påverka och hög delaktighet i verksamhetens utveckling. Vi erbjuder också individuellt anpassat introduktionsprogram samt ett nära ledarskap.
Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2019-02-01ArbetsuppgifterMyndighetsavdelningen söker en avgiftshandläggare. Uppdraget innebär att du ska ansvara för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Denna uppgift är en myndighetsutövning och innefattar att utreda, beräkna avgifter samt ta beslut om avgiftens storlek. Även övriga administrativa arbetsuppgifter kan ingå i rollen.
Som avgiftshandläggare ska du ge bra service till den enskilde/företrädare genom att t. ex. vara behjälplig med information kring avgifter och vid eventuell överklagan av beslut.
Som avgiftsavgiftshandläggare ingår du i vårt arbetsteam som arbetar i nära samarbete med tydligt brukarfokus. Teamet har också nära samarbete med övriga medarbetare på myndighetsavdelningen.
KvalifikationerVi söker dig som har minst gymnasienivå med ekonomisk inriktning. Utbildning på högskolenivå med t. ex. ekonomi, kunskaper om socialtjänstlagen och förvaltningslagen är meriterande. Du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Du är noggrann och har en god analytisk förmåga. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift och har mycket god datorvana. Du har en god social förmåga och ett professionellt bemötande och har lätt att samarbeta med andra samt drivs av att ge bra service.
ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på
http://www.gotland.com/levaPå Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-24
Ange följande referens när du ansöker: A848041
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Johansson 0498-263378
FöretagRegion Gotland, Avgifts- och BAB-enheten
AdressRegion Gotland, Avgifts- och BAB-enheten
Region Gotland
62181 Visby
KontorsadressVisborgsallén 19 Visby
Jobbnummer 4588895
Observera att sista ansökningsdag har passerat.