Avdelningsregistrator Örebro

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Örebro, Solna, Stockholm, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Ref nr 2.1.1-10549/2020

IVO söker en avdelningsregistrator till Örebro.

IVO ansvarar för tillsyn över hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvårdspersonal, socialtjänst och verksamhet enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Myndigheten ansvarar också för viss tillståndsprövning. Avdelning mitt finns i Örebro och har Uppsala, Gävleborgs, Västmanlands, Dalarnas, Värmlands, Örebro och Södermanlands län som sitt tillsynsområde.

IVO-Inspektionen för vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre.

Rollen som avdelningsregistrator

Som avdelningsregistrator kommer du ingå i enheten Verksamhetsstöd och delta i det löpande arbetet i avdelningens registratur. I det löpande arbetet ingår att hantera inkommande post och myndighetens e-postlåda samt hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media. Du kommer att klassificera och diarieföra i IVO 's elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem DHS (Public 360).

Som medarbetare i registratorsgruppen ger du råd och stöd till övrig personal i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar. Du ansvarar för att sekretessbelagda handlingar hanteras och registreras i enlighet med gällande regelverk och avslutar och arkiverar handlingar i närarkiv.

I rollen som avdelningsregistrator kommer du också att:

• Stödja registratorerna i deras dagliga arbete. Du ser till att ny personal får den introduktion och upplärning de behöver.
• Ansvara för arkivet på avdelningen
• Utföra kvalitetskontroller i syfte att verka för att diarieföring sker enligt gällande lagar, externa regelverk och interna rutiner. Uppdaterar och upprättar rutiner vid behov.
• Ge stöd, utbildning och information till handläggare och chefer, inklusive nyanställda, både individuellt och vid behov på enhetsmöten - det senare i samarbete med respektive enhetschef. Informera om förändringar och annat relevant i avdelningens ledningsgrupp samt vid behov lyfta frågor för dialog
• Aktivt delta i huvudregistratorsgruppen



Vi söker dig med registratorserfarenhet inom offentlig verksamhet, gärna statlig

Publiceringsdatum
2020-03-10

Kvalifikationer
• Minst treårig gymnasieutbildning
• Flerårig och aktuell registratorserfarenhet inom offentlig förvaltning företrädesvis statlig.
• Mycket goda IT-kunskaper och stor vana vid användning av datasystem och databaser
• Erfarenhet av diarieföring i moderna dokument- och ärendehanteringssystem

Meriterande

• God kännedom om de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning.
• Kunskaper i det elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem Public 360
• Aktuell erfarenhet av diarieföring och /eller arkivering av handlingar i offentlig förvaltning, gärna statlig.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga erfarenheter

Som person har du en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Det är också viktigt att du är mycket noggrann men samtidigt har en hög serviceambition. För att trivas ska du vara flexibel och ha god förmåga att utveckla och tillämpa nya arbetssätt och metoder inom dokumentadministrativa området. Du måste även vara intresserad av att använda datorn som ett verktyg i ditt arbete.

Anställningen är en tillsvidareanställning där vi tillämpar sex månaders provanställning, med tillträde så snart som möjligt. Tjänsten avser heltid med placering i Örebro.



Hur du ansöker

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta enhetschef Birgitta Johansson 010-788 54 75. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Petra Fredriksson 010-788 54 51.

Fackliga kontaktpersoner är Ulf Prahl, SACO, 010-788 52 57, Karin Dahlberg, Vårdförbundet, 010-788 54 13 och Lena Nyberg Fackförbundet ST, 010-788 54 12.

Märk din ansökan med dnr 2.1.1- 10549/2020. Sista ansökningsdagen är den 24 mars 2020.

Bifoga brev och personligt CV.

Betyg och eventuella handlingar tas med vid eventuell intervju.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Heltid Heltid

Ersättning
Individuell månadslön
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen För Vård och Omsorg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inspektionen För Vård och Omsorg (org.nr 202100-6537), https://www.ivo.se/

Arbetsplats
https://www.ivo.se/

Jobbnummer
5143160

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: