Avdelningschef till Avdelningen för verksamhetsutveckling
Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm,
Haninge,
Malmö,
Kiruna eller i
hela Sverige Är du en fena på verksamhet- och processutveckling och tror att du skulle motiveras av att utveckla arbetet inom vår kunskapsintensiva och dynamiska organisation och ta den till nästa nivå? Har du dessutom intresse och förmåga att leda och inspirera folk om kring dig? Då kan det vara dig vi söker till rollen som avdelningschef till PTS nybildade avdelning för verksamhetsutveckling!
PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete som du kan läsa mer om på vår webbplats.
PTS söker nu en chef till avdelningen för verksamhetsutveckling.
Vad ska jag arbeta med?
Som avdelningschef och medlem av divisionsledningsgruppen för myndighetsstöd arbetar du för att PTS ska nå ett gott resultat på alla de områden som myndigheten ansvarar för. Du förväntas göra det utifrån ett helhetsperspektiv och genom att prioritera de för PTS centrala frågorna.
PTS har en ny organisation från och med den 1 mars 2019 och i samband med det skapas avdelningen för verksamhetsutveckling. Som chef för avdelningen har du en central roll i att bygga upp och forma avdelningens arbete tillsammans med övriga divisioner och avdelningar.
Du har personalansvar för tre chefer som leder enheterna för processutveckling, it-utveckling och it-drift.
Vem söker vi?
Vi söker dig med:
• relevant akademisk examen, t.ex. inom ekonomi, systemvetenskap, teknik eller liknande
• erfarenhet av personal- och budgetansvar
• flerårig erfarenhet av att driva verksamhets-/processutveckling
• god förståelse för it-området
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Meriterande är erfarenhet av:
• av att leda chefer
• att bygga upp och utveckla ett verksamhetsområde
• att driva verksamhet inom it/teknik
• kravställning
• samverkan
• digitalisering av verksamhet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen är det viktigt att du är nytänkande och har en strategisk förmåga. Du anser dig vara mål- och resultatinriktad samtidigt som du är lyhörd gentemot organisationens behov.
Du har förmågan och tycker om att samarbeta och företräda PTS i förhållande till viktiga aktörer i vår omvärld, t.ex. media, allmänheten, regeringskansliet, andra myndigheter, kommuner, intresseorganisationer etc.
Vidare är det också naturligt för dig att leda andra samt att skapa motivation, tydlighet, delaktighet och engagemang.
Var på PTS ska jag jobba?
Den 1 mars skapas avdelningen för verksamhetsutveckling som tillsammans med fyra andra stödavdelningar ingår i divisionen för myndighetsstöd. Genom bildandet av avdelningen satsar PTS på att kraftsamla ytterligare kring utvecklingsprocesser för hela myndigheten.
Avdelningen kommer att bestå av tre enheter; processutveckling, it-utveckling samt it-drift. Avdelningens huvudsakliga ansvarsområden är:
• ledning, planering och samordning av PTS verksamhetsutveckling
• strategiskt intern it-utveckling, it-stöd, it-drift, it-förvaltning och utveckling av myndighetens it-system, webbplatser och e-tjänster
Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vår verksamhet präglas av den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du hos oss verkar i en innovativ och kreativ miljö.
Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.
För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå våra höga ambitioner som arbetsplats.
Om anställningen
Tjänsten är tillsvidare med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt ö.k.
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 19 § i säkerhetsskyddslagen. Vid tillsvidareanställning kan följa en skyldighet att krigsplaceras.
Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast den 28 februari 2019.
För mer information kontakta HR-chef Rebecca Källskog, tel. 08-678 55 88 eller HR-specialist Johan Gustavsson, tel. 08-678 58 11.
För kontakt med våra lokala fackliga organisationer, maila till
saco@pts.se eller
st@pts.seSåhär registrerar PTS dina personuppgifter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2019-02-08ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPost- och telestyrelsen
AdressPost- och telestyrelsen
Box 5398, 102 49 Stockholm
10249 Stockholm
KontorsadressValhallavägen 117, Stockholm
Jobbnummer 4602205
Observera att sista ansökningsdag har passerat.