Avdelningschef Individ och Familjeomsorg till Farsta stadsdelsfö

Stockholms Stad, Farsta SDF, HR och kansli / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Farsta SDF, HR och kansli i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Farsta stadsdelsområde växer och utvecklas, det byggs nya bostäder och förskolor. Området består av tio stadsdelar av skiftande karaktär med villaområden, tunnelbaneförorter och centrala Farsta med sin höghusbebyggelse. Det är nära till kommunikationer och till naturen samt Farsta centrum med butiker och restauranger. I Farsta bor cirka 58 000 invånare och inom Farsta stadsdelsförvaltning arbetar cirka 1 300 medarbetare.



Arbetsplatsbeskrivning


Individ och Familjeomsorg är en nystartad avdelning med ca 200 medarbetare som är fördelade på sex enheter, vilka är Arbete Integration Bostad, Barn och Ungdom , Familjestöd, Vuxenenhet, Stöd och sysselsättning och Boendeenhet.

Alla anställda i förvaltningen erbjuds friskvårdstid och förvaltningen har ett årligt friskvårdsbidrag om 1000 kr. Stadens medarbetare har rabatterade avgifter på ett antal tränings och friskvårdsanläggningar, varav flera belägna i stadsdelen. Förvaltningen sitter i ljusa, moderna lokaler i Farsta centrum, nära till restauranger och ett stort affärsutbud. Med tunnelbana eller pendeltåg reser du hit på ca 20 min från centrala Stockholm. Vi som arbetar på förvaltningen är trevliga och kunniga medarbetare som erbjuder en god stämning på arbetet. Stockholms stad erbjuder också goda möjligheter till kompetens och chefsutveckling.

Rollen

Avdelningen ansvarar för individ- och familjeomsorg inklusive socialpsykiatri. Verksamheten består både av beställar- och utförarenheter. Vissa verksamheter drivs gemensamt med andra stadsdelsförvaltningar. Avdelningen har cirka 200 engagerade medarbetare och som ansvarig chef har du sex enhetschefer och två verksamhetscontrollers som rapporterar direkt till dig. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och rapporterar till stadsdelsdirektören. I händelse av allvarlig kris i samhället har du en viktig roll för det psykosociala omhändertagandet.

Då avdelningen är nybildad innebär uppdraget inledningsvis att forma organisationen, tydliggöra roller och etablera nya samverkansformer mellan enheter och med andra avdelningar, såväl internt som externt.

Som avdelningschef ansvarar du för att verksamheten håller en god kvalitet inom ramen för beslutad budget. Du kommer att driva utvecklingsarbete i linje med stadens vision och stadsdelsnämndens mål med verksamheten. Detta betyder ansvar för en verksamhet där resurserna används effektivt och medarbetarnas ges förutsättningar att lyckas med sina uppdrag. Du ingår också i stadens olika nätverk som är kopplade till verksamhetsområdena. Din roll i förvaltningsledningen är att bidra med din avdelnings perspektiv, men också bidra i övergripande strategiska frågor och ta ansvar för helheten.

Publiceringsdatum
2019-03-15

Kvalifikationer
Vi söker en trygg, metodisk och tydlig ledare med integritet och gott omdöme. Du skapar engagemang och delaktighet samt har en god förmåga att kommunicera verksamhetens uppsatta mål och resultat. Din ledarstil kännetecknas av driv och nytänkande, samtidigt som du är lyhörd och coachande mot chefer och medarbetare. För att lyckas i rollen ser vi också att du är samarbetsorienterad och har förmåga att prioritera i en verksamhet som har ett mycket brett uppdrag. Det är också viktigt att du har en vilja att utveckla verksamheten samtidigt som du kan se helheten för stadsdelen.

Vi ser att du har gedigen dokumenterad bakgrund med verksamhets-, personal- och budgetansvar. Vi ser också att du har en relevant akademisk examen och erfarenhet av kvalificerat arbete inom individ- och familjeomsorg. Du har erfarenhet av myndighetsutövning. Du har arbetat i en politiskt styrd organisation och det är en fördel om du har erfarenhet från arbete inom Stockholms stad. Vi ser också att du tidigare har arbetat med kvalitets- och verksamhetsutveckling.

Övrig information
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1348
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerstin Sandström, Stadsdelsdirektör 08-508 182 20
Bo-Bertil Larson, HR-konsult 08-508 117 17

Företag
Stockholms Stad, Farsta SDF, HR och kansli

Adress
Stockholms Stad, Farsta SDF, HR och kansli
Storforsplan 36, plan 11, Farsta centrum
12322 Farsta

Kontorsadress
Storforsplan 36, plan 11, Farsta centrum

Jobbnummer
4670412

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Farsta SDF, HR och kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Farsta SDF, HR och kansli: