Avdelningschef för medicinska sekreterare till ortopedkliniken i Ljungby

Region Kronoberg / Sjukvårdschefsjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg i Ljungby, Älmhult, Alvesta, Markaryd, Växjö eller i hela Sverige

Nu söker vi efter en avdelningschef som vill leda våra medicinska sekreterare inom ortopedkliniken i Ljungby! Är du den kommunikativa ledare vi söker?

Ortopedkliniken är en verksamhet med enheter både i Växjö och Ljungby. Kliniken bedriver akut och planerad verksamhet gällande skador och sjukdomar i rörelseapparaten. Till ortopedkliniken i Ljungby söker vi nu en avdelningschef för våra medicinska sekreterare som är intresserad av att kombinera sin roll med verksamhetsutveckling och projektledning.
De medicinska sekreterarna står för en effektiv och professionell vårdadministration och ansvarar för den medicinska dokumentationen kring patienten. Ortopedklinikens sekreterare servar kirurg-, ortoped- och kvinnokliniken i Ljungby. Vi skriver mottagningsanteckningar, operationsberättelser och anteckningar på patienter som vårdas på våra vårdavdelningar. Sekreterarna ansvarar också för kallelse till mottagning, endoskopienheten och så väl poliklinisk operation som inneliggande operation.

Region Kronobergs chefer är modiga och motiverade ledare. I din ledarroll har du förmågan att se till helheten och skapa förståelse genom att förmedla sammanhanget. Genom att du agerar konsekvent och visar tillit till medarbetarna skapar du engagemang, delaktighet, nytänkande och kreativitet.

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Publiceringsdatum
2022-11-02

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som avdelningschef är att strategiskt leda och utveckla verksamheten och dess medarbetare mot uppsatta mål. Du har det övergripande ansvaret för verksamheten, vilket innefattar ekonomi-, arbetsmiljö- och personalansvar för ca 10 medicinska sekreterare.

I din roll som avdelningschef för de medicinska sekreterarna på ortopedkliniken i Ljungby kommer du att vara chef för en erfaren och rutinerad grupp. Medarbetarna arbetar i team mot olika specialiteter (ortopedi, kirurgi, urologi och gynekologi), detta innebär att du som chef kommer ha ett nära samarbete med övriga avdelningschefer.
Förutom ditt uppdrag som chef kommer du vara delaktig i verksamhetsutveckling, driva olika projekt och förbättringsområden. Just nu arbetare vi bland annat med omställningen till taligenkänning och webbtidsbokning. Beroende på din erfarenhet och kompetens kan även kliniskt arbete förekomma i perioder. Du kommer också att ingå i ortopedklinikens ledningsgrupp.

Vi erbjuder dig:
• En stor möjlighet att påverka och utveckla verksamheten framåt.
• Ett omfattande introduktionsprogram för dig som ny chef i Region Kronoberg
• Interna och externa chefsutbildningar

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ska du vara duktig på att tydliggöra mål, vision, syfte och förväntningar samt ha förmågan att se till helheten och skapa förståelse genom att förmedla sammanhanget. Du är en förebild i det dagliga arbetet och främjar en kultur som stödjer Region Kronobergs värdegrund; respekt för människan. Du strävar efter ett kommunikativt ledarskap och är tillgänglig för dina medarbetare. Vidare tror vi att du är kreativ, nyfiken och gillar att driva projekt från start till mål och är uthållig i ditt arbete.

Passar detta in på dig, då kan det vara dig vi söker:
• Initierar, anpassar och styr upp förändrings- och utvecklingsinsatser
• Drar lärdom av erfarenheter och feedback från omgivningen
• Samarbetar med andra snarare än konkurrera; delar ansvar för mål och hjälper till på det sätt det behövs för att gruppen ska prestera
• Etablerar trovärdighet; tvekar inte att anta utmaningar och förmedlar energi i kommunikationen med andra
• Förutser problem och utvecklar alternativa planer
• Tar kontakt med andra för att bygga nya relationer eller stärka befintliga.

Det är meriterande om du har erfarenhet från hälso- och sjukvård samt tidigare arbetat som ledare med personalansvar. Med fördel har du en utbildning som medicinsk sekreterare, eller motsvarande.

Vi tillämpar personlighet- och problemlösningstest som underlag till urvalet, som tillsammans med CV avgör vilka som går vidare i processen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Här får du gärna bifoga legitimation, betyg och intyg.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Du har ett chefsförordnande på fyra år, med en tillsvidareanställning i din grundbefattning Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION KRONOBERG

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RK 70/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Kronoberg (org.nr 232100-0065), https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/

Arbetsplats
Region Kronoberg

Kontakt
Verksamhetschef
Ola Lindgard
ola.lindgard@kronoberg.se

Jobbnummer
7132254

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg: