Avdelningsadministratör till vår kund i Sundbyberg

Quest Consulting Sverige AB / Assistentjobb / Stockholm
2024-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avdelningsadministratör till vår kund i Sundbyberg" (publicerad 2024-05-30) ⬅️


Visa alla assistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Uppdragsbeskrivning:

Administratören kommer i stor utsträckning att arbeta direkt för personer för en ledningsgrupp men även nyckelpersoner i europeiska grupperingar. Administratören kommer att stötta med såväl mötesbokningar som fakturahantering / kontering samt vara stöd vid rekrytering och introduktionen av nya medarbetare.

I arbetsuppgifterna ingår exempelvis att:

Stötta avdelningens chefer i planering och koordinering av större möten
Stötta avdelningens chefer med administrativa uppgifter
Administera europeiska möten där representanter från avdelningen är ordförande i arbets-/styrgrupper
Kontering av fakturor inom samtliga avräkningsprocesser, effektreserv, störningsreserv, snabb frekvensreserv (FFR)
Vara sammanhållande för avdelningens konferenser
Vara sammanhållande för informationsseminarier (internt och externt)
Administration och tilldelning av resurser i "Projektverktyget"
Stötta avdelningens intranätsredaktörer
Stötta i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen
Vara stöd i rekrytering och introduktion av nya medarbetare
Administrera diarieföring
Vara ansvarig för att lägga upp och administrera kurser i Svenska kraftnäts interna utbildningsplattform

Skakrav:

Eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, HR eller administration alternativt minst 5 års motsvarande arbetslivserfarenhet.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat med administrativa arbetsuppgifte
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word, Powerpoint och Outlook samt vana att arbeta med datorer och IT-system.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete med administrativa processer

Börkrav

Minst 3 års erfarenhet av att arbeta som administrativt stöd åt chefer och ledningsgrupper
Dokumenterad erfarenhet av koordinering i större organisationer under minst 3 år
Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med administration och koordinering i offentlig verksamhet , t.ex. statlig eller kommunal alt. motsvarande större organisation.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Publiceringsdatum
2024-01-16

Om företaget
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659), https://quest.se/

Jobbnummer
8395059

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: