Assistent till vår kund mitt i City
Wise Professionals AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till en ledande, global investmentbank söker vi nu en vass assistent. Detta är ett konsultuppdrag under ett år då du täcker upp för en föräldraledighet. Uppdraget är på heltid med start i februari. Kunden sitter i fina lokaler i centrala Stockholm och du kommer ingå i ett team med 15 medarbetare.
Ditt uppdrag
I rollen som assistent kommer du främst att arbeta tillsammans med och supportera fem bankers med administrativa och koordinerande uppgifter. Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter i rollen:
Ansvara för kalendrar samt koordinera interna och externa klientmöten. Du bokar möten, luncher, resor, hotell samt externa konferenser
Organisera telefon- och videokonferenser
Uppdatera info i företagets CRM-system
Sammanställning av utlägg och fakturor månadsvis
Övriga administrativa uppgifter så som scanning, kopiering och arkivering
Din roll är bred och du förväntas att ta dig an den breda variationen av arbetsuppgifter med en prestigelös inställning. I rollen kommer du tillsammans med dina assistentkollegor även ansvara för att arrangera interna event och konferenser.
Publiceringsdatum2021-12-15BakgrundVi söker dig i början av din karriär som har arbetat i en serviceinriktad, administrativ roll tidigare. Har du erfarenhet av bank, konsult- eller advokatbranschen är det ett stort plus. Du är en van användare av Officepaketet och du har lätt för att lära dig nya affärssystem. Eftersom du arbetar på ett internationellt bolag är det viktigt att du är en mycket god kommunikatör i svenska och engelska språket, i både tal och skrift.
För att axla rollen värderar vi egenskaper som noggrannhet och ansvarsfullhet högt och du är serviceinriktad ut i fingerspetsarna samt arbetar proaktivt och problemlösningsfokuserat. Det är viktigt att du känner dig bekväm i din roll där du tar initiativ och ligger steget före för att underlätta för kollegor i deras vardag.
När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.
Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Emma Holster (
emma.holster@thepace.se) och Konsultchef Stina Bylund (
stina.bylund@thepace.se).
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Bemanningsuppdrag
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise Professionals AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "thepace19263".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)
Arbetsplats The Pace
Jobbnummer 6183858
Observera att sista ansökningsdag har passerat.