Assistant Manager Nyköping
Espresso House Sweden AB / Kockjobb / Nyköping
2022-08-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistant Manager Nyköping" (publicerad 2022-09-08) ⬅️
Visa alla kockjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Espresso House Sweden AB i Nyköping,
Norrköping,
Katrineholm,
Nynäshamn,
Södertälje eller i
hela Sverige Nu letar vi efter en Assistant Manager (AM) till vår shop Västra Storgatan i Nyköping! Tillsammans med Coffee Shop Manager ska du ansvara för att säkerställa en välfungerande organisation i shopen och driva shopen till ännu högre höjder. Som AM förväntas du vara både ledare och en barista som föregår med det bästa exemplet när det kommer till att erbjuda världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Denna shop säljer som bäst på vinterhalvåret då många familjer, kompisgäng och kaffesugna kommer in för en fika hos oss. Shopen har en stor servering där många gäster får plats och där det vanligtvis är en härlig och glad stämning tack vare våra energirika gäster. De flesta besöker oss vid lunchtid och på eftermiddagen, flest besökare är det på fredagar och lördagar. I dagsläget består personalgruppen av 13 personer utöver Coffee Shop Manager och nuvarande AM.
För att både lyckas och trivas i rollen som Assistant Manager bör du vara en ledare som de anställda kan anförtro sig åt och leda genom att föregå med gott exempel. Vi tror att du är snäll, tålmodig, ansvarsfull och gillar att ha kul på jobbet. Utöver det är det viktigt att vara bra på att ge feedback och anpassa sin kommunikation efter mottagaren samt att uppmuntra personalen att hellre prova och göra fel än att inte våga testa. Vi söker dig som vill utvecklas som ledare och kollega och tillsammans med teamet skapa goda resultat! Låter det här som något för dig? Då vill vi väldigt gärna höra ifrån dig!
Arbetsbeskrivning
Som Assistant Manager (AM) driver du tillsammans med Coffee Shop Managern Coffeeshopen i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett stort ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för era medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp:
Ansvara tillsammans med Coffee Shop Manager för utrustning, inredning och lokalens skick.
Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.
Följa de kampanjer företaget föreskriver.
Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.
Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.
Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.
Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.
Personalansvar
Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare
Kompetensutveckla era baristor.
Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.
Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.
Ansvara för personalkostnader tillsammans med Coffee Shop Managern.
Ekonomi:
Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen tillsammans med Coffee Shop Manager.
Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.
Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.
Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner tillsammans med Coffee Shop Manager.
Övrigt:
Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.
Vad erbjuder du oss?
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:
En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat
Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning
Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position
Vad erbjuder vi dig?
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.
Övrigt:
Kollektivavtal enligt Unionen/Visita. Tjänsten inleds med sex månaders provanställning och kommer att tillträdas enligt överenskommelse. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen!
Övrigt:
Bifoga ditt CV i ansökan. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2022-08-01ErsättningIndividuell lönesättning. Kollektivavtal Visita/Unionen
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEspresso House Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "145508".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Espresso House Sweden AB (org.nr 556507-7160)
Arbetsplats Espresso House
Jobbnummer 6850798
Observera att sista ansökningsdag har passerat.