Arkivhandläggare till Rättsavdelningen, Falun
Polismyndigheten - Falun - Kristineg / Assistentjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Falun - Kristineg i Falun Är du redo för en större uppgift? Vi söker en arkivhandläggare för visstidsanställning till vår grupp som är strukturerad, ansvarstagande och har en god känsla för service med placering i Falun.
Beskrivning av arbetsplats
Rättsavdelningen är en nationell avdelning inom Polismyndigheten och ansvarar för rättslig styrning och stöd, förvaltningsrättslig verksamhet samt informationsförvaltning.
De utlysta tjänsterna är förlagda till Informationsförvaltning 1 vid rättssektion Bergslagen med placering i Falun. Gruppen består i nuläget av 16 personer; registratorer, arkivarier, arkivhandläggare, sekretesshandläggare och gruppchef. Det geografiska ansvarsområdet omfattar Dalarna, Värmland och Örebro.
Arkivbestånden består till stor del av kriminalärenden från polisens brottsutredande verksamhet från 1990-talet och framåt, men också en stor del förvaltningsärenden och andra administrativa handlingar förvaras i våra arkiv.
Du kommer till en arbetsplats där digitalt arbetssätt och IT-baserat arbete utgör en självklar del av vardagen. Polismyndigheten tillämpar medarbetardrivet utvecklingsarbete som syftar till att öka din delaktighet och ditt inflytande som medarbetare. Som arkivhandläggare får du möjlighet att jobba i en spännande myndighet i en viktig funktion där engagemang, effektivitet och servicekänsla är grundläggande.
Publiceringsdatum2023-09-13Dina arbetsuppgifterSom arkivhandläggare arbetar du med att förvalta, vårda och tillhandahålla arkivbestånden. Några av arbetsuppgifterna som ingår är att ta emot leveranser, delta i ordnings- och förteckningsarbeten, in- och utsortering av handlingar, genomföra omflyttningar av arkivhandlingar, sköta interna och externa lån av akter och handlingar samt genomföra föreskriven gallring. En annan stor och viktig del av arbetet handlar om utlämnande av allmänna handlingar och sekretessprövningar.
Resor i arbetet kan förekomma.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Fullständig gymnasieexamen
Arbete inom offentlig förvaltning eller annat administrativt arbete som arbetsgivaren bedömer relevant
Goda datakunskaper, exempelvis i office-paketet eller motsvarande
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
B-körkort
Svenskt medborgarskap
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Utbildning inom arkiv eller erfarenhet av att arbeta med arkiv inom offentlig förvaltning eller liknande arbete som arbetsgivaren bedömer relevant
Personliga egenskaper
Eftersom det till stora delar är ett självständigt arbete är du en ansvarstagande, flexibel, noggrann och strukturerad person. Du ingår i ett team av andra arkivhandläggare och arkivarier vilket ställer krav på en god samarbetsförmåga. Du ska kunna utföra visst fysiskt ansträngande arbete, som att lyfta arkivkartonger i samband med leverans och gallring. Du är också mån om att ge bra service till de som efterfrågar handlingar ur arkivet. Du uppnår en god kvalitet i dina ärenden samtidigt som du hanterar ärenden skyndsamt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Annica Lennholm,
annica.lennholm@polisen.seUndrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Peter Persson,
peter-p.persson@polisen.se Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10
SACO, Lawen Dehghani, 010-563 85 79
SEKO Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27
ST, Tom Johnson
st.inom-polisen@polisen.se Övrig information
Anställningsform: Särskild visstidsanställning under 12 månader
Arbetsort: Falun
Arbetstid: Heltid, Flextid
Funktion: Arkivhandläggare
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till
jobb.na@polisen.se senast den 27 september 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A514.249/2023 i mailets ärendemening.
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen, vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningPolismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på
https://polisen.se/personuppgifter/rekryteringDin ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på
https://polisen.se/erbjudandeHos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.seVarmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-27
CV och personligt brev via e-post
E-post:
jobb.na@polisen.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A514.249/2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Kristinegatan 26 (
visa karta)
791 60 FALUN
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Polismyndigheten - Falun - Kristineg
Jobbnummer 8108486
Observera att sista ansökningsdag har passerat.