Arkivhandläggare, Enheten för Kommunkansli och Juridik
Kungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik / Arkivariejobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik i Kungälv Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 42 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.
Publiceringsdatum2014-04-17ArbetsuppgifterEnheten för kommunkansli och juridik arbetar med förvaltningsövergripande ansvar för frågor som rör dokument- och ärendehantering, arkiv, nämndadministration och juridik.
Vi ger råd, service och internutbildning till tjänstemän och politiker, i syfte att kvalitetssäkra den kommunala demokratiska processen.
Kartlägger verksamheternas processer för att utveckla dokumenthanteringsplaner och hanteringsanvisningar samt säkerställa en väl fungerande dokumenthantering inför en övergång till vår nya plattform Sharepoint,
Bedriver och deltar i det nya arbetssättet angående arkivhantering i det nya Stadshuset där en övergång från pappershantering till en digital arbetsmiljö kommer att ske.
Inventerar och kartlägger de olika verksamheternas behov av pappersarkiv; hur jobbar de olika verksamheterna, var kan man hitta förbättringar i arbetssättet mot det digitala.
KvalifikationerDu har:
• en akademisk examen med inriktning arkivvetenskap, minst 60 högskolepoäng (40 poäng enligt gamla poängsystemet)
• goda kunskaper om regelverk kring arkivhantering såväl analog som digital
• förmåga att tolka och använda dig av Offentlighets och sekretesslagen (OSL) och personuppgiftslagen, PUL
• erfarenhet av processkartläggningar
Gärna erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med frågor inom informationshanteringsområdet (dokument- och ärendehantering inklusive diarium och arkiv) utifrån ett elektroniskt perspektiv gärna i kombination med verksamhetsutveckling inom området.
Vi vill att du som söker är en person som har förmågan att ta egna initiativ och arbeta självständigt.
Du är pedagogisk och kommunikativ i ditt sätt att bemöta människor såväl olika yrkesroller som medborgare och känner dig säker i din yrkesroll.
Det är viktigt att du kan organisera ditt arbete, prioritera bland dina arbetsuppgifter och hantera stressiga situationer.
Du motsvarar högt ställda krav på ansvarstagande, omdöme och noggrannhet.
Du har en vilja att utvecklas och lära nya saker samt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Projektanställning under ett år. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-04
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.
Ange följande referens när du ansöker: A390637
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCornelia Jalmgård, Kommunarkivarie 0303 - 23 92 12
Kathrin Ahlstedt, Kanslienhetschef 0303 - 23 95 57
Facklig kontaktMartin Rahl, JUSEK 0303-23 96 73
FöretagKungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik
AdressKungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik
44281 Kungälv
Jobbnummer 1846026
Observera att sista ansökningsdag har passerat.