Arkivassistent

Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
2015-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivassistent" (publicerad 2017-08-11) ⬅️


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm i Stockholm, Jönköping eller i hela Sverige

Förvaltningsrätten i Stockholm är landets största domstol. Domstolen har omkring 450 anställda och handlägger ungefär 500 olika måltyper. Stora målgrupper är skattemål, socialförsäkringsmål, migrationsmål, biståndsmål och mål om offentlig upphandling. Domstolen arbetar aktivt med utvecklingsfrågor och strävar mot att vara en modern och öppen arbetsplats med engagerade och ansvarstagande medarbetare. Domstolen verkar för en god kompetensutveckling för alla medarbetare. Verksamheten präglas av professionalism, ansvar och respekt. Domstolen vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Publiceringsdatum
2015-12-15

Arbetsuppgifter
Arkivassistenten tillhör enheten för registratur och arkiv som är en del av förvaltningsrättens administrativa avdelning. Arkivfunktionens fasta bemanning består av fyra arkivarier, varav en är arkivansvarig.

Arkivassistentens arbetsuppgifter är huvudsakligen att slutarkivera ett äldre arkiv som ska överlämnas till Landsarkivet under hösten 2016.

Övriga arbetsuppgifter som förekommer i arkivet
• insortering av akter och avgöranden
• ta emot och expediera interna och externa beställningar av handlingar och kopior från centralarkivet samt ordna avgjorda domar och beslut

Kvalifikationer
Vi vill att du har gymnasieutbildning, vidareutbildning inom arkivområdet är meriterande. Erfarenhet av arkiv- och/eller diarieföringsarbete är också av värde, gärna från myndighet.

Du bör ha goda IT-kunskaper då du kommer att arbeta med digital ärendehantering.

Arbetet sker i nära samarbete inom gruppen och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i team samtidigt som du kan ta initiativ och självständigt driva egna arbetsuppgifter.

Arbetet ställer höga krav på administrativ förmåga samtidigt som du måste vara serviceinriktad. Personliga egenskaper som är viktiga är noggrannhet, lyhördhet, samarbetsförmåga, effektivitet och flexibilitet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss samtal som avser försäljning i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. , upphör: Anställningen är tidsbegränsad till och med den 31 oktober 2016.

Ersättning
Månadslön Ange gärna löneanspråk i ansökan. Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-11
Ange följande referens när du ansöker: FST 2015/341
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Meg Goldmann, Arkivarie 08-561 686 09
Sussie Holm, Enhetschef för registrering och arkiv 08-561 680 16

Facklig kontakt
Therese Johansson, ST inom Sveriges Domstolar 08-561 680 14

Företag
Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm

Adress
Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm
Kyrkogatan 34
55181 Jönköping

Kontorsadress
Tegeluddsvägen 1 11541 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2576952

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar, Förvaltningsrätten i Stockholm: