Arkivassistent

Lomma kommun, Kansliavdelningen / Assistentjobb / Lomma
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Lomma, Burlöv, Lund, Malmö, Staffanstorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lomma kommun, Kansliavdelningen i Lomma

Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.

I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!

Lomma kommun söker nu en arkivassistent som vill arbeta vid kommunarkivet. Kommunarkivet ansvarar för kommunens fysiska slutarkiv. På kommunarkivet kommer du att arbeta tillsammans med kommunarkivarien. I Lomma kommun pågår mycket arbete med att utveckla vår informationsförvaltning och det finns ett stort behov av stöd i det praktiska arkivarbetet.


Publiceringsdatum
2021-12-16

Arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad på kansliavdelningen inom kommunledningsförvaltningen. Du kommer att arbeta med arkivvård och informationshantering. Tjänsten innefattar löpande arbetet rörande ordnande, förtecknande, arkivläggning, gallring samt framtagande av allmänna handlingar vid förfrågningar, både internt och externt.

I arbetsuppgifterna kan medeltunga lyft förekomma, då det dagligen kan ske lyft av arkivboxar till och från höga hyllor.


Kvalifikationer
Den vi söker för tjänsten har minst en avslutad gymnasieexamen med samhällsinriktning eller annan likvärdig inriktning samt erfarenhet av administrativt arbete. Det är meriterande om du har en arkivutbildning, eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning.

Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska, i synnerhet i skrift, samt god IT-vana.

Du behöver vara noggrann, strukturerad och ha lätt för att samarbeta. Du kommer att arbeta nära arkivarien och registratorn samt ha kontakt med övriga förvaltningar vid bland annat arkivleveranser.

Du kan även komma att få ta emot besökare i samband med utlämnande av handlingar. Det är viktigt att du är självständig och självgående, samtidigt är det en serviceroll som kräver att du är serviceinriktad.

ÖVRIGT
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Visstidsanställning, upp till 100 %, t.om 22-05-31 med eventuell möjlighet till förlängning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lomma kommun, Kansliavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "144-2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lomma kommun (org.nr 212000-1066)

Arbetsplats
Lomma kommun, Kansliavdelningen

Kontakt
Anna Ågren, Arkivarie
040-641 11 06

Jobbnummer
6186489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lomma kommun, Kansliavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lomma kommun, Kansliavdelningen: