Arkivarie till Specialpedagogiska Skolmyndigheten i Härnösand

Novare Bemanning AB / Bibliotekariejobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bibliotekariejobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Sundsvall, Härnösand, Östersund, Gävle, Falun eller i hela Sverige

Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Myndigheten erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Myndigheten driver flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. SPSM har cirka 1200 anställda och det går ungefär 600 elever i SPSM:s specialskolor. Myndigheten finns på 30 adresser och 20 orter från Luleå till Malmö.

Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du en arkivarie som brinner för att utveckla, förvalta samt att inventera handlingar? Specialpedagogiska Skolmyndigheten i Härnösand har en spännande möjlighet för dig! SPSM arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. De vill ge dig möjligheten att bidra med din kunskap!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Genom detta uppdrag har vi möjlighet att gemensamt bidra med vår kunskap till samhällsutvecklingen, vilket direkt skapar värde för samhället som helhet.

Specialpedagogiska skolmyndigheten är just nu i behov av en arkivarie som kan hjälpa myndigheten med att utföra ett förteckningsuppdrag samt att ta fram en gallringsutredning. SPSM förvarar en mängd analoga handlingar, som exempelvis videoband (VHS, VHSC, Beta), rullfilmer, kassettupptagningar och ljudupptagningar på rullband, fotografier, negativ, bildkort, diabilder m.m. Handlingarna har tidigare förvarats och förtecknats hos en extern konsult, men har nu återtagits till myndighetens lokaler. SPSM ska nu säkerställa hantering, förvaring och vård av de analoga ljud-och bildupptagningarna så att den fysiska och logiska kvaliteten bibehålls samt säkerställa att dessa omfattas av arkivredovisningen.

Arbetet innefattar i första hand en inventering av myndighetens VHS bestånd. Det behöver sedan upprättas ett register med metadata i Excel över dessa VHS:er. Utifrån registret omförtecknas sedan VHS:erna i Visual Arkiv. Ett mindre ordningsarbete behöver även ske i samband med detta. Slutligen behöver en gallringsutredning av VHS:erna tas fram.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

Inventera
Förteckna
Upprätta register
Gallringsutreda

Krav för tjänsten

högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som arkivarie
praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis W3D3, Excell, Visual Arkivfl.)
kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med 2024-05-01 fram till 2024-10-31, med möjlighet till förlängning.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-03-13. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Sofia Åhlin på sofia.ahlin@novare.se

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
8500901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: