Arkivarie till registratorsfunktionen vid Arbetsmiljöverket
Arbetsmiljöverket Registratur JR / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket Registratur JR i Stockholm Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Dnr: 2019/027507
Vill du arbeta i en verksamhet som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!
Vi söker en arkivarie till Stockholm som, tillsammans med kunniga och engagerade kollegor, ska arbeta med att diarieföra och lämna ut allmänna handlingar, följa upp kvalitén och utveckla vår diarieföringsprocess.
Enheten för registratur och utlämnande är en del av avdelningen för juridik. Enheten arbetar med att diarieföra och lämna ut handlingar från myndigheten, men ansvarar även bland annat för dataskyddshandläggning, kvalitetsuppföljning i diariet och förvaltning av myndighetens ärendehanteringssystem. Vid enheten arbetar vi i team där daglig avstämning och gemensam schemaläggning är grunden för vårt arbete.
Ditt nya arbete
Du kommer att arbeta med diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar, kvalitetsuppföljning och utveckling av diarieföring samt digital ärendehantering inom myndigheten. Vi arbetar i ärendehanteringssystemet Public 360.
Exempel på arbetsuppgifter:
• registrera (diarieföra) och kategorisera inkomna handlingar
• besvara förfrågningar om och lämna ut allmänna handlingar vara delaktig i enhetens utvecklingsarbete med att följa upp att myndigheten har en god kvalitet i registreringen, samordna och utveckla arbetssätt och rutiner inom området
• arbeta med styrdokument och utbildning
Kvalifikationskrav
Du ska vara:
• utbildad arkivarie
• intresse för registratorsarbete och diarieföringsfrågor.
Du ska ha:
• goda kunskaper om lagar och förordningar som styr hanteringen av allmänna handlingar i offentlig förvaltning
• goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska.
För att lyckas i uppdraget måste du vara systematisk, självgående och noggrann då du utför dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta och skapa kontakter. Du arbetar gärna i ett högt tempo med ett arbetsresultat som håller hög kvalité. Du är serviceinriktad, driven och har en god kommunikativ förmåga.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete i digitala ärendehanteringssystem, som t.ex. Public360
• arbetat med kvalitetskontroller i diariet
• erfarenhet av utvecklingsarbete, t.ex. tagit fram styrdokument
• erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad på Lindhagensgatan i Stockholm. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/om-oss/arbeta-hos-oss/.
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.
Om du har frågor
Kontakta oss på telefon 010-730 90 00.
Frågor om anställningen besvaras av Sara Tedebrand Frant.
Fackliga kontaktpersoner är för ST Anna Bergman Åberg och för SACO Johanna Karhu Gjertz.
Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Välkommen med din ansökan senast den 2 juni 2019.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på länken nedan.
Publiceringsdatum2019-05-10Om företagetArbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Tedebrand +46 010-7309523
FöretagArbetsmiljöverket Registratur JR
AdressArbetsmiljöverket Registratur JR
Lindhagensgatan 133
11279 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 133
Jobbnummer 4779701
Observera att sista ansökningsdag har passerat.