Arkivarie Med Samordningsansvar

Energimyndigheten / Arkivariejobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Energimyndigheten i Eskilstuna, Stockholm eller i hela Sverige

Vi söker arkivarie med samordningsansvar!
Statens energimyndighet söker en arkivarie till Avdelningen för verksamhetsstöd.
Vid myndigheten pågår ett spännande projekt som innebär att införa ett elektroniskt stödsystem för myndighetens dokumenthanteringsprocesser. Detta betyder att myndigheten kommer att ha ett digitalt ärendeflöde med e-arkiv infört 2013.

Publiceringsdatum
2011-01-10

Arbetsuppgifter
Du är myndighetens expert och samordnare inom arbetet som rör dokumenthantering och arkivfrågor. Du ska samordna arbetet inom myndighetens registrators och arkivfunktion, som kommer att omfatta tre tjänster.
Arbetet innebär bland annat att ansvara för arbetet med dokumentstyrning och process baserad arkivredovisning. Du kommer under de första åren också att vara projektledare för att införa ett elektroniskt handläggningssystem och e-arkiv. Detta arbete drivs idag som ett projekt med mål att vara klart 2013.
Du kommer också att arbeta självständigt med att registrera, bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med offentliga handlingars regelverk och interna bestämmelser. I arbetsuppgifterna som arkivarie ingår att upprätta och uppdatera dokumenthanteringsplaner, ansvara för klassificeringsstrukturen, ordna och förteckna arkiv, utföra gallringsutredningar, utarbeta riktlinjer och vägledningar, samverka med och bistå avdelningar/enheter inom organisationen samt bevaka att handlingar hanteras på ett fullgott sätt.
Du ger service och stöd till både allmänheten och myndighetens anställda och ansvarar för att planera och genomföra internutbildningar inom arkiv- och dokumenthantering. En viktig del i arbetet är att du tillsammans med andra medarbetare ständigt förbättrar rutiner och processer inom dokument och arkivområdet.

Profil
Du har högskoleexamen med minst ett års heltidsstudier i arkivvetenskap. Vi vill också att du har goda kunskaper i och erfarenhet av arbete med arkiv- och dokumenthanteringsfrågor, meriterande är goda kunskaper om processarkivering, kunskap och erfarenhet av diarieföring och dokument- och ärendehanteringssystem. Du bör ha erfarenhet av att självständigt driva utvecklingsfrågor inom dokument och arkivområdet, gärna i en projektledarroll. Erfarenhet av att utbilda och informera värdesätts också. Flera års erfarenhet från liknande arbete från offentlig sektor och statlig myndighet är meriterande.
Tjänsten är en tillsvidare anställning med snarast tillsättning. Provtjänstgöring kan komma att tillämpas.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-01-27
Välkommen med din ansökan via Energimyndighetens webbplats www.energimyndigheten.se - senast den 27 januari 2011.
Ange följande referens när du ansöker: 111-2011-46
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Kerstin Jansson, Enhetschef, tfn 016-544 20 23
Anne Norstedt, Avdelningschef, tfn 016-544 2023

Facklig kontakt
Mattias Törnell, SACO-S, tfn 016-544 21 69
Lennart Lind, ST, tfn 016-544 22 32

Företag
Energimyndigheten

Adress
Energimyndigheten
Box 310
63104 ESKILSTUNA

Kontorsadress
Kungsgatan 43

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 016-5442000
Faxnummer: 016-5442099

Jobbnummer
817293

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Energimyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Energimyndigheten: