Arkivarie/ Informationshanteringssamordnare

Randstad AB / Assistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-02-07

Dina arbetsuppgifter
Unionen är Sveriges största fackförbund på den privata arbetsmarknaden och landets största tjänstemannaförbund. Vår vision är att skapa trygghet, framgång och glädje i arbetslivet. Vi har inflytande, ansvar och ambition för mer än bara oss själva, och mod att driva frågor som påverkar hela samhället. Varje dag hjälper vi flest människor i det privata arbetslivet att få det bättre på arbetsplatsen. Därför har vi erfarenhet och bredd som ingen annan har, och vi behöver dig som vill göra oss ännu bättre.

Som Arkivarie/ Informationshanteringssamordnare hos oss ansvarar du för att hålla i, utveckla och förvalta arkivhanteringen i sin helhet samt att samordna informationshantering. I rollen ingår även att skapa förutsättning för effektivt och hållbart informationsarbete. Stora delar av rollen handlar om att operativt genomföra, bidra med stöd i eller samordna utvecklingsarbete runt informationshantering. Problemlösning och kravställning ingår löpande i rollen.

Rollen är placerad på staben, sektionen verksamhetsuppföljning, analys och utredning. I rollen arbetar du bl.a. tillsammans med andra funktioner inom regelefterlevnadsområdet såsom informationssäkerhet och dataskydd.

Ansökan:
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad där ansvariga rekryterare Caroline Törnkvist (caroline.tornkvist@randstad.se) och Lisa Kylberg (lisa.kylberg@randstad.se) gärna svarar på dina frågor.

Som en del i urvalsprocessen ingår arbetspsykologiska tester, MAP och Matrigma. Detta gör vi då arbetspsykologiska tester är ett objektivt verktyg som möjliggör kompetensbaserad rekrytering. Vi jobbar med även med löpande urval, ansök därför så snart som möjligt då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansvarsområden
I arbetsuppgifterna för rollen som Arkivarie/ Informationshanteringssamordnare ingår att:

Genomföra förbundsövergripande informationshantering och arkivering.
Upprätthålla en systematisk och effektiv informationsförvaltning som är anpassad till organisationen och som är hållbar över tid.
Ansvara för arbetet med att ta fram, implementera och revidera informationshanteringsplan och andra relevanta styrdokument.
Ta fram systematiska arbetssätt för effektivt arbete med arkivering och gallring.
Löpande analysera och rapportera status, följa upp och förbättra den egna organisationen samt verksamheten avseende effektiv, säker och hållbar informationsförvaltning
Kravställa vid nyutveckling, förändring eller avveckling av IT- system.
Löpande stödja och utbilda den egna organisationen inom området informationshantering och arkiv.
Löpande hålla kontakt med externa resurser såsom TAM-Arkiv och regionala arkivinstitutioner.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som Arkivarie/ Informationshanteringssamordnare tror vi att du har ett drivande, målinriktat samt serviceorienterat förhållningssätt. Vi tror även att du är självgående, strukturerad samt flexibel. Du har mycket god samarbets- och skriftlig förmåga likväl som du har goda kommunikativa färdigheter. Vi tror även att du har en utvecklad pedagogisk förmåga och kan förmedla vikten och innebörden av arkiv samt informationshanteringsarbetet till medarbetare i hela organisationen.

För att vara framgångsrik i rollen som Arkivarie/ Informationshanteringssamordnare ser vi att du har:
Akademisk examen inom arkiv- och informationsvetenskap.
Erfarenhet som arkivarie eller motsvarande med inriktning mot digital informationshantering, e-arkiv och systemkunskap.
Kunskap om tillämpliga lagar, regelverk och förordningar som påverkar informationshantering och arkiv.
Erfarenhet av att leda projekt alt. delta som specialist i projekt inom informationshanteringsområdet.
Talar och skriver flytande på svenska.

Vi ser det även som meriterande om du har:
Erfarenhet av förändringsarbete inom informationshantering.
Kravställning, upphandling och/eller införande av IT-system (dokument- och ärendehantering och/eller e-arkiv).

Om företaget
Unionen är Sveriges största fackförbund. Vi finns för tjänstemän på den privata arbetsmarknaden. Utöver våra yrkesverksamma medlemmar välkomnar Unionen även egenföretagare och studenter. Det är oavsett befattning, utbildning eller lön.

Unionen är ett fackförbund där alla tjänstemän på en arbetsplats i den privata sektorn kan vara medlemmar. Utöver våra yrkesverksamma medlemmar välkomnar Unionen även egenföretagare och studenter. Det är oavsett befattning, utbildning eller lön. Till exempel är många chefer medlemmar och en stor del av medlemmarna har utbildning från högskola eller universitet.

Unionen finns i allt från stora internationella koncerner till små familjeföretag, organisationer och föreningar.

Unionen är en medlemsstyrd organisation byggd på representativ demokrati.

Vi är över 690 000 medlemmar och har medlemmar på ca 88 000 arbetsplatser. Av dessa är 27 000 förtroendevalda som verkar på ca 15 000 arbetsplatser.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201424138".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Caroline Törnkvist
caroline.tornkvist@randstad.se
+46123456789

Jobbnummer
7423368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: