Arkitektkopia söker ekonomiassistent inom leverantörsreskontra
Arkitektkopia / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arkitektkopia i Stockholm,
Gävle eller i
hela Sverige Arkitektkopia är ett rikstäckande serviceföretag i den grafiska branschen som vänder sig till alla som behöver kommunicera - tydligt och snabbt. Med helhetslösningar bestående av tjänster, applikationer och tryck hjälper de sina kunder med tryckt och digital information som ska spridas eller sparas. De är ca 300 medarbetare som arbetar med målsättningen att förenkla och förekomma. Deras motto är: Pålitliga - Påhittiga - Personliga. Arkitektkopia omsätter ca 400 miljoner kronor och finns på ett 30-tal platser runt om i Sverige.
Vill du komma in i ett anrikt företag med en positiv och öppen arbetsmiljö, och där du kan utveckla dina kunskaper inom leverantörsreskontra? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten I denna tjänst, med anställning hos SW och uthyrning till Arkitektkopia, kommer du i huvudsak att få arbeta brett med flödet inom leverantörsreskontra, men även andra ekonomi och administrativa uppgifter kan förekomma. Detta innefattar bland annat
• Hantering av inskannade leverantörsfakturor i Palette
• Förkontering för olika roller och support gällande t ex kontering
• Skicka betalningar
• Återrapportera betalningar
• Hantera betalningspåminnelser och krav
• Kontakta leverantörer för att säkerställa information
• Löpande administration i Palette
• Avstämning av leverantörsreskontran och andra flöden
• Uppdatering av leverantörsregister
• Anläggningsregister
Du kommer även att sköta löpande administration, så som exempelvis hantering av inköpsavtal, support vid resebokningar, publicering på intranätet mm. Du kommer stundtals även att avlasta och hjälpa till inom kundreskontran.
Arkitektkopias huvudkontor finns i fina nyrenoverade lokaler i Ulvsundaområdet i Bromma dit de flyttade hösten 2016.
Lämplig bakgrund Vi tror att du som söker har något eller ett några års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, men det viktiga är att du känner dig trygg i ovanstående uppgifter och relativt snabbt och självständigt kan komma in i arbetet. Det är meriterande om du har någon form av utbildning inom ekonomiområdet (på antingen gymnasie-, KY- eller högskolenivå).
Du har god systemvana, och det är mycket meriterande om du tidigare arbetat i NAV och Palette men detta är inget krav. Du har goda kunskaper om Office-paketet, och främst Excel.
Som person är du engagerad, strukturerad, driven och noggrann.
Vi ser fram emot din ansökan och hoppas du vill vara med och ta nästa steg hos oss!
Viktig information Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW, med start omgående, och som pågår i 6 månader. Därefter finns för rätt person god chans till förlängning eller överrekrytering till kunden. Ansök via detta formulär eller skicka din ansökan till
gustav.kendel@sw.se. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gustav Kendel på 08-407 55 57.
Varaktighet, arbetstid
Enl ök Enl ök
Publiceringsdatum2017-04-12Ersättning Timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGustav Kendel +46 84075556, +46 766471645
FöretagArkitektkopia
AdressArkitektkopia
Box 11093
16111 Bromma
KontorsadressJohannesfredsvägen 15
Jobbnummer 3437599
Observera att sista ansökningsdag har passerat.