Arbetsmiljöverket söker Handläggare - e-arkivarie
Arbetsmiljöverket Registratur JR / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket Registratur JR i Stockholm Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Dnr 2017/002574
Arbetsmiljöverket är ansvarig förvaltningsmyndighet för arbetsmiljö- och arbetstidsfrågor. Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklande arbetsförhållanden.
Vi söker en arkivarie med IT-inriktning för placering vid avdelningen för juridik, enheten för utveckling vid kontoret på Lindhagensgatan i Stockholm. Förutom arkivfrågor och processen förvalta information ansvarar enheten för avdelningens planering och uppföljning och verkets arbetsordning.
Ditt nya jobb
innebär att du kommer att arbeta tillsammans med arkivarier och verksamhetsutvecklare. Du deltar i arbetet med att kravställa ett elektroniskt arkiv samt bistår deltagarna i utvecklings- och avvecklingsprojekt med kunskap om regelverket kring elektronisk arkivhantering. Du tar fram ett regelverk för digitalt långtidsbevarande och genomför gallringsutredningar. Du arbetar med utveckling och förvaltning av den verksamhetsbaserade arkivredovisningen. Du leder/deltar i andra projekt inom området dokumenthantering samt ger råd och stöd i frågor om arkivhantering.
Vi söker dig som har:
högskoleexamen, minst 120 p/180 hp med minst 40 p/60 hp arkivvetenskap erfarenhet av praktiskt arbete med IT-relaterade arkivfrågor under de senaste två åren praktisk erfarenhet av att delta i utvecklingsprojekt goda kunskaper om lagar och förordningar som styr hanteringen av allmänna handlingar goda kunskaper om såväl mediespecifika som generella krav på hantering av allmänna handlingar goda kunskaper om aktuell standard inom arkiv-, dokument- och ärendehantering god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du har något av följande:
högskoleutbildning, minst 40 p eller 60 hp i systemvetenskap erfarenhet av praktiskt arbete med informationsmodeller, processer samt verksamhetsarkitektur erfarenhet av praktiskt arbete med att kravställa eller införa ett e-arkiv.
Personliga egenskaper
Du är:
analytisk med förmåga till helhetsperspektiv initiativrik och utåtriktad resultatinriktad och har en utvecklad pedagogisk förmåga samt har lätt för att samarbeta
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på Lindhagensgatan 133 i Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning och individuell lönesättning.
Om du har frågor
I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta Katarina Thomasson telefon 08-736 1128 eller e-post
kto@se.experis.com . Om du har frågor kring tjänsten kontakta enhetschef, Ingela Algotsson, telefon 010-730 94 96. Fackliga kontaktpersoner är Annika Ström för Fackförbundet ST, 010-730 91 63 och för SACO-S, Mona Malmkvist 010-730 97 27.
Välkommen med din ansökan senast den 26 februari 2017
Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Heltid
Publiceringsdatum2017-01-31Ersättning Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHR
FöretagArbetsmiljöverket Registratur JR
AdressArbetsmiljöverket Registratur JR
Lindhagensgatan 133
11279 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 133
Jobbnummer 3292081
Observera att sista ansökningsdag har passerat.