Arbetsmiljöverket söker handläggare - Arkivarie

Arbetsmiljöverket Avdelning för juridik / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket Avdelning för juridik i Stockholm, Falun, Jönköping eller i hela Sverige

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Dnr 2016/058798



Arbetsmiljöverket är ansvarig förvaltningsmyndighet för arbetsmiljö- och arbetstidsfrågor. Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklande arbetsförhållanden.



Vi söker en arkivarie med placering på enheten för utveckling på avdelningen för juridik i Stockholm. Enheten ansvarar bl.a. för avdelningens planering och uppföljning och är ägare till processen förvalta information. Du kommer att ingå i en grupp med dokumentkontroller, arkivarier och verksamhetsutvecklare.



Ditt nya arbete innebär att du:

Ordnar och förtecknar arkivmaterial Genomför gallringsutredningar Besvarar förfrågningar om arkivhandlingar externt och internt Stödjer medarbetare och chefer i arkivhanteringen Bidrar till att samordna och utveckla arbetssätt och rutiner inom området Bidrar till att följa upp att myndigheten har en god kvalitet i arkivhanteringen Delta i arbetet med verksamhetsbaserad arkivredovisning




Vi söker dig som har:

Högskoleexamen, minst 120 p/180 hp med minst 40 p/60 hp arkivvetenskap Två års erfarenhet av praktiskt arkivvårdsarbete inom statlig verksamhet under de senaste fem åren goda kunskaper om lagar och förordningar som styr hanteringen av handlingar i offentlig förvaltning goda erfarenheter av att ordna och förteckna enligt allmänna arkivschemat god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska


Det är meriterande om du har:

praktisk erfarenhet av IT-stöd för förteckningsarbete praktisk erfarenhet av processorienterad arkivredovisning


Publiceringsdatum
2017-01-13

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är initiativrik, strukturerad, självgående och noggrann. Du har god är målinriktad och tar ansvar. Vi fäster stor vikt vid god samarbetsförmåga och personlig lämplighet för tjänsten. I tjänsten kan det förekomma tunga lyft.



Mer om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på Lindhagensgatan 133 på Kungsholmen. Vi tillämpar 6 månaders provanställning som inledning.



Om du har frågor

I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta Katarina Thomasson 08-736 1128 eller e-post kto@se.experis.com . Har du frågor kring tjänsten kontakta Ingela Algotsson, enheten för utveckling, telefon 010-730 94 96. Fackliga kontaktpersoner är Annika Ström för Fackförbundet ST, telefon 010-730 91 63 respektive Mona Malmkvist för SACO, telefon 010-730 97 27.



Välkommen med din ansökan senast den 5 februari 2017.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Algotsson +46 107309496

Företag
Arbetsmiljöverket Avdelning för juridik

Adress
Arbetsmiljöverket Avdelning för juridik
Lindhagensgatan 133
11279 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 133

Jobbnummer
3261595

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsmiljöverket Avdelning för juridik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsmiljöverket Avdelning för juridik: